شناسهٔ خبر: 49580366 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شبکه الاخباریه سوریه:

تأکید سوریه بر ضرورت لغو تحریم های ظالمانه آمریکا

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل بر ضرورت لغو فوری و بدون قید و شرط تحریم‌ها و محاصره ظالمانه آمریکا تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل لغو فوری تحریم های ظالمانه آمریکا علیه این کشور را خواستار شد. بصام صباغ ضمن تأکید بر ضرورت لغو فوری و بدون قید و شرط تحریم‌ها و محاصره ظالمانه آمریکا و کشور‌های اروپایی علیه ملت سوریه، از این کشور‌ها خواست از اقدامات مخرب خود که نماد بارز تروریسم اقتصادی است، دست بردارند. وی در نشست شورای امنیت گفت: سوریه به همکاری سازنده خود با همه طرف‌های بین المللی و سایر شرکا برای ارتقای وضع انسانی، فراهم کردن خدمات و حمایت از نیازمندان در سراسر خاک کشور ادامه می‌دهد. وی افزود:‌ دولت سوریه با هماهنگی آژانس‌های سازمان ملل یک کاروان مشترک کمک‌ها را به درعا ارسال و امنیت آن را تا رسیدن به دست نیازمندان تأمین کرد. نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تصریح کرد: دولت سوریه همچنان به ارسال کمک‌ها از داخل و به موضع خود مبنی بر لزوم متوقف کردن "ساز و کار ارسال کمک‌های فرامرزی" که اقدامی سیاست زده و ناقض حاکمیت ملی سوریه و تمامیت ارضی آن است، پایبند است.


وی ادامه داد: برخی کشور‌های غربی که با سوریه خصومت دارند، به تلاش‌های خود برای سرپوش گذاشتن بر دستاورد‌های دولت سوریه ادامه می‌دهند. آمریکا و متحدانش باید از این رویکرد مخرب، سرمایه گذاری بر روی تروریسم و تشکیل ائتلاف‌های غیرقانونی با ادعای مبارزه با تروریسم دست بردارند. بصام صباغ در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نظامیان اشغالگر ترکیه و دست نشانده‌های تروریست آن، اخیرا از رسیدن کاروان کمک‌ها به منطقه الارتاب در شمال غرب سوریه جلوگیری کردند و این همان کاروانی بود که دولت سوریه از یک و نیم سال پیش برای ارسال آن به منطقه مذکور با سازمان ملل همکاری کرده بود. نماینده سوریه در ادامه ضمن تأکید بر لزوم لغو فوری و غیرمشروط محاصره غیرقانونی و غیر اخلاقی تحمیل شده از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا بر ملت سوریه گفت: این محاصره، نماد بارز مجازات دسته جمعی و تروریسم اقتصادی است که به تلاش‌های دولت سوریه در زمینه انسانی و توسعه‌ای و قدرت مردم سوریه برای دسترسی به نیاز‌های اساسی، ضربه جدی وارد می‌کند.

 

پیش از این نیز نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تحریم اقتصادی تحمیلی آمریکا و اتحادیه اروپا علیه سوریه را عامل کمبود شدید غذا و دارو و تجهیزات پزشکی و سوخت و برق در این دانسته بود و خواستار رفع محاصره تحمیل شده غرب بر مردم سوریه شد. صباغ گفته بود: بهبودی اوضاع انسانی در سوریه بستگی به احترام گذاشتن غرب به حاکمیت و استقلال و وحدت و سلامت ارضی سوریه دارد و این اصلی است که تمام قطعنامه‌های ذی‌ربط شورای امنیت بر آن تأکید دارد. وی در پایان سخنانش بر لزوم خاتمه دادن به حضور نظامی غیر قانونی بیگانگان در خاک سوریه وتوقف جنایات نظامیان اشغالگر آمریکا و ترکیه واقدامات آن‌ها در حمایت از تروریسم و غارت ثروت ملی و سرقت منابع اقتصادی و انرژی سوریه تأکید کرد.

<div id="video-display-embed-code_6988049"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3222013/6988049?width=350&height=250"></script></div>

نظر شما