شناسهٔ خبر: 49579268 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اتخاذ تدابیر امنیتی ویژه در پی ترس پلیس کنگره از شورش/ حامیان ترامپ باز هم در واشنگتن آشوب به پا می‌کنند؟!

برخی منابع خبری از ارسال درخواست کمک کنگره به وزارت دفاع آمریکا بمنظور اتخاذ تدابیر اقدامات امنیتی و مقابله با شورش احتمالی هواداران ترامپ خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، در حالی که دو روز به برگزاری تجمع حامیان ترامپ در واشنگتن مانده است پلیس کنگره بمنظور رویارویی با این شورشیان از پنتاگون درخواست کمک ویژه کرده است.

گفته می‌شود قرار است حامیان ترامپ در حمایت از رئیس جمهوری پیشین آمریکا در روز ۱۸ سپتامبر (۲۷ شهریور) در خیابان‌های واشنگتن دست به تجمع و راهپیمایی بزنند و پلیس کنگره با توجه به تجربه گذشته خود و مقابله با شورشیان و طرفداران ترامپ در تکاپوی اتخاذ تدابیر امنیتی ویژه است.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون نیز در اظهاراتی از دریافت این درخواست کمک خبر داد و بدون اشاره به جزئیات کمک این نهاد گفت: این سیاست عادی وزارت دفاع است که اجازه دهد نهاد‌های دیگر درخواست کمک کنند.

وی در این راستا افزود: مقامات پنتاگون در حال بررسی این درخواست هستند و در صورت تایید پشتیبانی از سوی ما صورت می‌گیرد.

همچنین دو روز پیش نیز رسانه های آمریکایی اعلام کردند پس از گذشت حدود ۸ ماه از حمله به ساختمان کنگره، پلیس امنیتی آمریکا در تلاش است دوباره حصار‌های اطراف کنگره را به دلیل آنچه دریافت پیام‌های تهدید نامیده است دوباره نصب کند.

بر این اساس، پلیس کنگره آمریکا پس از حادثه ۶ ژانویه سال جاری میلادی دوربین‌های امنیتی با فناوری بالا را در اطراف ساختمان کنگره نصب کرده تا نمای وسیع تری از این مجموعه را تحت کنترل داشته باشد.

یک هیئت امنیتی در آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: از پلیس کنگره آمریکا خواسته شده حصار‌های امنیتی اطراف ساختمان کنگره را پیش از ۱۸ سپتامبر، تاریخی که پیشتر برای نصب حفاظ‌ها اعلام شده بود، دوباره در محلشان مستقر کنند چرا که در روز‌های اخیر مقامات امنیتی در واشنگتن بار‌ها چندین اخطار وضعیت اضطراری دریافت کرده اند.

گفتنی است شکست ترامپ در مقابل بایدن برای تصاحب سکانداری کاخ سفید، سبب اعتراض و تجمع حامیان ترامپ در روز ششم ژانویه ۲۰۲۰ در مقابل کنگره آمریکا شد. در پی شکست ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ و پس از ادعای تقلب از سوی وی در انتخابات، هواداران او به ساختمان کنگره یورش بردند که در جریان این حادثه شماری جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما