شناسهٔ خبر: 49579256 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سجاد هاشمی: خسته‌ام اما تلاشم رکوردشکنی است

معصومه مومی‌وند

دونده سرعتی ایران گفت: قبل از المپیک مسابقات سخت و پرفشاری را پشت سر گذاشته‌ام و اکنون تنها چیزی که کمک می‌کند استراحتی کوتاه مدت در پایان فصل و شروع مجدد تمرینات است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مرحله دوم مسابقات قهرمانی باشگاه‌های کشور در بخش مردان طی روزهای ۲۱ و ۲۲ شهریور به میزبانی ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران برگزار شد و ورزشکاران در ماده‌های مختلف به رقابت با یکدیگر پرداختند. مرحله سوم و پایانی این مسابقات هم مهر ماه برگزار خواهد شد تا پرونده مسابقات فضای باز بسته و دوومیدانی‌کاران وارد فصل بدنسازی خود شوند.  

سجاد هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا به وضعیت رقابت‌های مرحله دوم اشاره و بیان کرد: این مرحله خیلی خوب برگزار و تیم پلیمرخلیج فارس قدرتمندتر از مرحله اول ظاهر شد. این تیم انسجام خاصی داشت تا به هدفش که قهرمانی است برسد. رکوردشکنی در بخش مردان برخلاف بخش زنان کمی سخت است. در بخش زنان خیلی جا برای کار داریم و متاسفانه برخی رکوردها دور از سطح آسیا هستند. بنابراین رکوردشکنی کمی راحت‌تر است اما در بخش مردان حتی حدنصاب‌های باشگاهی هم بالا هستند و رکوردشکنی حائز اهمیت است. خوشبختانه در تیم پلیمر خلیج فارس توانستیم چندین رکورد باشگاهی را جابه جا کنیم که این کار را برای آینده هم بهتر می‌کند و در سطح مسابقات تاثیر می‌گذارد.   

او در مورد عملکرد خود در مرحل دوم گفت: از آنجایی که سعی داشتم نماینده ایران در المپیک توکیو باشم و قبل از المپیک هم مسابقات سخت و پرفشاری را پشت سر گذاشتم، بنابراین برایم اواخر فصل است و تلاش می‌کنم خیلی از روزهای آرمانی خود دور نشوم. البته خیلی سخت است چون الان تنها چیزی که کمک می‌کند پایان فصل، استراحتی کوتاه مدت و شروع مجدد تمرینات است. با این حال در ۴۰۰ متر اول شدم اما رکوردم سطح پایین و معمولی بود، در ۲۰۰ متر هم شرایطی که گفتم تاثیر گذاشت اما در ۴ در ۴۰۰ متر امدادی رکورد باشگاهی را ارتقاء دادیم. امیدوارم در مدت باقی مانده تا مرحله سوم تمرینات خوبی داشته باشم تا در صورت توان رکورد باشگاهی ۴۰۰ متر را بزنم و بی‌صبرانه منتظر جشن قهرمانی پلیمر خلیج فارس هستم.  

ملی‌پوش دوومیدانی ایران در مورد فاصله زیاد بین مراحل اول و دوم لیگ بیان کرد: به دلیل برگزاری المپیک و اوج‌گیری شیوع کرونا، بین این دو مرحله فاصله افتاد و این به تدریج رغبت ورزشکاران را مخصوصا کسانی که اول فصل هم درگیر مسابقات بودند، کمتر کرد اما باید با تمام وجودمان در این مسابقات شرکت کنیم چون به باشگاه دین داریم. به نظرم مساله باشگاه خیلی مهم است و نگاه ورزش در باشگاه خیلی حرفه‌ای‌تر از ملی است، پس باید خیلی قدرتمند در اختیار تیم باشیم، چرا که باشگاه بعضی از شرایط تمرینی ما حتی در اردوی ملی را مهیا می‌کند تا علاوه بر کسب نتیجه خوب در مسابقات باشگاه‌ها، به عنوان نماینده پلیمر در تیم ملی هم بهترین نتیجه را برای کشورمان به دست بیاوریم. خوشبختانه بین مرحله دوم و سوم فاصله زیادی نیست، امیدوارم این زمان را به خوبی بگذرانیم و آماده مسابقات مهم آتی شویم.   

او در پاسخ به این سال که تا بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ با باشگاه پلیمرخلیج فارس همکاری می‌کنید؟ بیان کرد: قطعا تا بازی‌های آسیایی و بعد از آن اگر برنامه دیگری هم داشته باشم در باشگاه پلیمر خواهم بود. در اوج دوران ورزشم هستم و اگر بعد از بازی‌ها تصمیمی برای خداحافظی داشته باشم، این اتفاق در تیم پلیمر خلیج فارس می‌افتد. این اواخر که در خدمت تیم ملی هستم جدا از حمایت‌های فدراسیون، پلیمرخلیج فارس و آقای رحمتی خیلی حمایت کرده‌اند. این حمایت‌ها فقط مالی نیست بلکه معنوی هم در کنار ورزشکاران هستند. آقای رحمتی با اینکه مدیرعامل یک مجموعه بزرگ است اما مسائل ورزشکاران را پیگیری می‌کند. این دینی بر گردن ماست و امیدوارم بتوانم با نتایج خوب دین خود را به باشگاه ادا کنیم.  

هاشمی در مورد برنامه آتی خود گفت: تمریناتم را بعد از مرحله سوم با قدرت برای مسابقات قهرمانی داخل سالن آسیا و بازی‌های داخل سالن آسیا آغاز می‌کنم. در ادامه هم مسابقات فضای باز شروع خواهد شد و برای مسابقات قهرمانی جهان آمریکا و بازی‌های آسیایی آماده می‌شوم. اگر برنامه‌ مد نظرم اجراشود و حمایت‌های مورد نیاز وجود داشته باشد، شک نکنید که بهترین نتیجه نصیبم خواهد شد.

انتهای پیام 

نظر شما