شناسهٔ خبر: 49579252 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

استان زنجان 200 پروژه نیمه کاره دارد

معاون عمرانی استاندار زنجان با اشاره به اینکه پروژه دو خطه کردن راه‌آهن چند ماه دیگر تمام می‌شود، گفت: 200 پروژه نیمه کاره در زنجان وجود دارد.

صاحب‌خبر -

مهرداد سلطانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان درباره ساخت پروژه‌های عمرانی استان اظهار کرد: طی سال‌های قبل پروژه‎های عمرانی با خشکسالی مواجه بودند و در برخی از مواقع با تحرکاتی همراه بودند.

وی با اشاره به اینکه برخی از پروژه‌ها به مرحله نهایی رسیده و برخی نیز نیمه کاره مانده است، افزود: در همین راستا یک هزار پروژه احصا شد و پروژه‌ها بنا به نوع ساخت تفکیک شدند.

معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: بر همین اساس هر ساله به سمت تعدادی از این پروژه‌ها می‌رویم که با وجود ساخت آنها هنوز حدود 200 پروژه نیمه تمام داریم که از پروژه‌های روستایی تا پروژه‌های بزرگ است.

وی با اشاره به اینکه اهم پروژه‌های استان شامل پروژه سدسازی، راهداری، ورزشگاه و ... چند پروژه دیگر بودجه ملی دارند و استان هم در این حد پیگیر آنهاست، گفت: وقتی صحبت از پروژه می‌شود شاید ذهن همه به سمت سد سازی و دوخطه کردن راه آهن و یا ورزشگاه گاوازنگ که پروژه‌های ملی با بودجه‌های ملی هستند می‌رود که پیگیری لازم درباره آنها انجام شده و در چند ماه آینده پروژه دوخطه کردن به پایان می‌رسد.

سلطانی با اشاره به اینکه حتی ۱۰ سال پیش هم قرار بود که ورزشگاه افتتاح شود، افزود: اما این پروژه با این میزان کار بازهم اعتبار نیاز دارد که باید انجام شود.

معاون عمرانی استاندار زنجان با اشاره به اینکه در حوزه عمرانی دو رویکرد داریم که یک بخش آن پیگیری اجرای پروژه‌هاست که عمدتا با اعتبار و ریال سروکار دارد و پیشرفت آن به همان اعتبارها وابسته است و بحث دیگر به تسهیلگری و سیاستگذاری مربوط است که به شیوه ریل گذاری عمرانی و شیوه کار مربوط است، گفت: در بخش دوم فعالیت‌های مدیریتی نقش خود را نشان می‌دهد که در همین راستا ۳ سال پیش تعداد یک هزار پروژه نیمه کاره در استان احصاء شد که سیاست‌گذاری بر این بود که هرساله به سمت اتمام این پروژه‌ها حرکت کنیم به گونه‌ای که در حال حاضر ۲۰۰ پروژه نیمه کاره داریم.

وی با اشاره به برخی از پروژه‌های ملی استان گفت: از جمله این موارد سد سازی و دوخطه کردن راه آهن و یا ورزشگاه 15 هزار نفری است.

سلطانی با اشاره به اینکه پیگیری لازم برای اتمام این پروژه‌ها انجام شده است، اضافه کرد: بر همین اساس امیدواریم در چند ماه آینده پروژه دوخطه کردن به پایان برسد.

معاون عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه همین پروژه ۱۵ هزار نفری ورزشگاه بودجه بسیاری به خود اختصاص داده است، گفت: قرار بود این پروژه ۱۰ سال پیش افتتاح شود اما جزئیات آن آماده نبود.

وی گفت: حجم این پروژه به قدری بزرگ است که هر مقدار اعتبار که به آن تزریق می‌شود برای ریزه کاری‌ها و جزئیاتش هزینه می‌شود و برخلاف اینکه قرار بود هفته دولت این پروژه افتتاح شود اما این اتفاق رخ نداد، چون از نظر ما قابل افتتاح نبود.

سلطانی با اشاره به اینکه تأکید ما پایان پروژه با ریز جزئیات است، اضافه کرد: ابعاد این پروژه بسیار بزرگ است به طوری که اگر همین امروز این ورزشگاه افتتاح شود برای نگهداری این پروژه ماهانه مبلغ ۱۰ تا ۳۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است.

معاون عمرانی استاندار زنجان درباره طرح اقدام ملی مسکن نیز گفت: تا حدود ۲ سال پیش که همه در کل کشور در خصوص اجرای آن سر درگم بودند اما در زنجان اقدام قابل توجهی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در همه مراحل ثبت نام تلاش شد که نواقص طرح قبلی برطرف شود، تصریح کرد: مسکن مهر معایب و مزایایی داشت که تلاش کردیم با استفاده از تجربیات آن طرح بهتری را اجرایی کنیم.

سلطانی با اشاره به اینکه حال حاضر مسکن ملی به طور نسبی با توجه به کیمیت آن کیفیت نسبتا قابل قبولی دارد، اضافه کرد: کمیت این طرح در استان زنجان نسبت به جمعیت در سطح کشوری بی نظیر است و برای این پروژه بزرگ همه توان مهندسی بخش خصوصی استان به کار گرفته شده است.

معاون عمرانی استاندار زنجان افزود: در حوزه روستایی نیز چند طرح زیرساختی از جمله طرح منظومه‌های روستایی داریم که در کشور پیشرو است.

انتهای پیام/73005

نظر شما