شناسهٔ خبر: 49579155 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

تحویل سلاح عناصر مسلح شهرک «مزیریب» درعا به ارتش س...

اقتصاد ایران: طبق توافق حل‌وفصل بحران درعا، روند تحویل سلاح ده‌ها نفر از عناصر مسلح و افراد تحت تعقیب به ارتش سوریه در مرکز شورای «مزیریب» در غرب درعا آغاز شده است.

صاحب‌خبر -
- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مشابه آنچه که در «درعاالبلد» و «الیادوده» در شمال غرب درعا انجام شد، در شهرک «مزیریب» (حومه غربی درعا) هم تسلیحات گروه‌های مسلح باید به ارتش سوریه تحویل داده شود و کسانی که تمایلی برای ماندن ندارد، از منطقه خارج شود و درباره افرادی که مایل هستند که اوضاع آنها حل و فصل هم شود، این روند آغاز شده است.

از صبح روز چهارشنبه، تعدادی از عناصر مسلح و تحت تعقیب و فراری از خدمت سربازی، در چارچوب توافق حل‌وفصل بحران درعا به مرکز حل‌و‌فصل در شهرک مزیریب رفتند تا تسلیحات خود را تحویل ارتش دهند.

به گزارش سانا، برخی از ساکنان مزیریب از ورود یگان‌های ارتش به این شهرک و برقراری امنیت و ثبات ابراز خوشحالی کرده و بر لزوم بازگشت امنیت و ثبات به سراسر استان درعا تأکید کردند.

بنا به این گزارش، ارتش سوریه پس از ورود به مزیریب، به جستجوی سلاح و مهمات پرداخت و پرچم سوریه را بر فراز ادارات دولتی به اهتزاز درآورد.

روز سه‌شنبه هم نیروهای ارتش در چارچوب توافق رسیدگی به وضعیت عناصر تروریستی و مسلح، وارد شهرک «الیاروده» شده و پرچم سوریه را در این شهرک برافراشت.

دولت سوریه چندین هفته است که به هر طریقی برای برقراری امنیت و ثبات در استان درعا و اولویت دادن به راه حل های مسالمت آمیز به منظور حفاظت از غیرنظامیان و زیرساخت‌ها و بازگشت زندگی عادی به این استان تلاش کرده است.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها:

نظر شما