شناسهٔ خبر: 49579078 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

تحقق اراده ملت افغانستان باید به دور از هرگونه زور و تهدید باشد

عباس‌زاده گفت: جمهوری اسلامی ایران به‌دنبال تحقق اراده ملت افغانستان است و این مهم می‌بایست به دور از مؤلفه‌هایی مانند درگیری‌های نظامی، زور و تهدید باشد.

صاحب‌خبر -

محمود عباس‌زاده سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس در خصوص رویکرد جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با تحولات افغانستان، اظهار داشت: کشورمان در ارتباط با همه کشور‌های همسایه‌ها از جمله افغانستان هوشمندانه‌ترین راهبرد را در پیش گرفته و همه نهاد‌های بالادستی براساس آن عمل خواهند کرد.

وی ادامه داد: ایران می‌داند چه رفتاری را در مواجهه با وضعیت افغانستان انجام دهد و هر آنچه که انجام می‌دهد منطبق با منافع ملی کشورمان است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با اشاره به این‌که افغانستان متعلق به مردم و ملت این کشور است و هدف جمهوری اسلامی ایران تحقق اراده آن‌ها است، گفت: این تحقق اراده نباید تحت تأثیر مؤلفه‌هایی مانند درگیری‌های نظامی، زور و تهدید شود.

عباس‌زاده افزود: همه باید در یک شرایط ثبات و به دور از هرگونه تنشی تلاش کنیم تا اراده افغانستان درباره این‌که دولت، حاکمیت و نوع آن به چه شکلی تحقق یابد کمک کنیم. خواسته جمهوری اسلامی ایران برای ملت افغانستان چیزی جز منطق دموکراسی و رأی اکثریت نیست.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما