شناسهٔ خبر: 49578358 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

با حضور فرمانده سپاه ولی عصر (عج) خوزستان

۲ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در اهواز افتتاح شد

آئین افتتاح همزمان ۲ مرکز تجمیعی واکسیناسیون حضرت سیدالشهداء (ع) در زیتون کارمندی و شهید حسین معماری در کوی اباذر اهواز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سردار حسن شاهوارپور» شامگاه (چهارشنبه ۲۴ شهریور) در آئین افتتاح ۲ مرکز تجمیعی واکسیناسیون طرح شهید سلیمانی در اهواز، وقوع حوادث طبیعی و غیرطبیعی را ناگریز دانست و اظهار کرد: ایران در میان ۱۰ کشور اول متاثر از حوادث طبیعی است.

 

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان افزود: سیل، زلزله و رانش زمین بخشی از این حوادث به شمار می‌آیند که همواره با خسارت مالی و جانی همراه بوده و یکی از الزامات در مقابله با حوادث طبیعی آمادگی دستگاه‌های مسئول است.

 

وی با اشاره به اینکه با توجه به ابعاد حوادث دستگاه‌های حاکمیتی برای تسریع در عادی شدن شرایط دخالت می‌کنند ادامه داد: هر چقدر آمادگی مقابله با حوادث بیشتر باشد امکان مهار بحران به شکل مطلوب و کمترین زمان ممکن است، متاسفانه ابعاد شیوع ویروس کرونا بسیار فراتر از پیش‌بینی بود و همین امر باعث فرسایشی شدن و افزایش تلفات انسانی شد. 

 

سردار شاهوارپور حضور مستمر دستگاه‌های یاری رساندن مانند نیروهای مسلح و مجموعه‌های صنعتی را الزام خواند و تصریح کرد: امروز خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا کادر درمان است و دستگاه‌های مختلف موظف به یاری رساندن به شبکه بهداشت و درمان هستند. 

 

وی بسیج را یک نهاد مردمی دانست که برای خدمت همیشه در صحنه حاضر است و ابراز کرد: دیروز دفاع از میهن در جنگ بود، امروز هم در یاری رساندن به کادر درمان برای ریشه‌کن کردن ویروس کرونا؛ هر کجا که احساس کنیم، حضورمان موثر است، بلافاصله حاضر می‌شویم. 

 

فرمانده سپاه ولی عصر (عج) خوزستان با بیان اینکه در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به طور تمام قد ایستاده‌ایم تاکید کرد: در این میان نباید از حضور همه‎‌جانبه‌ فولاد خوزستان به راحتی عبور کرد؛ شرکتی که ماهیتش تولید فولاد است به کمک شبکه بهداشت و درمان استان آمده ‌است‌. 

 

وی اذعان کرد: امروز به توصیه پزشکان باید واکسیناسیون عمومی انجام شود، از بزرگان و ریش‌سفیدان انتظار می‌رود، مردم را به انجام واکسیناسیون تشویق و به صورت خانه به خانه آگاه‌سازی کنند؛ با هر بار انجام واکسن، یک نفر از مرگ نجات پیدا می‌کند از این رو به مراکز توصیه می‌کنم به صورت مستمر و تا حضور آخرین نفر واکسیناسیون را ادامه دهند.

 

«حجت‌السلام سید امیر میرعلایی» نیز با اشاره به همکاری نزدیک سپاه و مرکز بهداشت اهواز عنوان کرد: خوشبختانه تا به امروز و با توجه به تراکم جمعیت محله‌های مختلف شهرستان و نقطه‌یابی مرکز بهداشت اهواز، با همراهی و حمایت کامل حوزه شهید بقایی و مجموعه فولاد خوزستان، مراکز تجمیعی واکسیناسیون در سه نقطه‌ کوی علامه (چهارصد دستگاه)، زیتون‌کارمندی و کوی اباذر (آخر اسفالت) راه‌اندازی شدند. 

 

فرمانده ناحیه بسیج امام علی (ع) اهواز بیان کرد: قطعا چنین اقدامی علاوه بر دسترسی سریع شهروندان به واکسن، در مهار ویروس کرونا و یاری رساندن به شبکه بهداشت و درمان موثر است و در این مسیر تسریع در واکسیناسیون، فولاد خوزستان به صورت شبانه‌روزی به کمک بسیج و شبکه بهداشت اهواز آمد.

 

وی تراکم جمعیتی مراکز هدف را یکی از دلایل اصلی انتخاب محلات دانست و خاطر نشان کرد: کوی اباذر با تراکم جمعیتی نزدیک به یک‌صد هزار تن، در میان محلات پرجمعیت شهرستان اهواز قرار گرفته و از طرفی بعد مسافت دسترسی اهالی به مراکز اصلی واکسیناسیون باعث شد، سومین مرکز در این محل در نظر گرفته شود که امیدواریم در آینده نزدیک مراکز تجمیعی را به ۱۰ منطقه برسانیم؛ ۲ مرکز کوی باهنر و زرگان نیز در چند روز آینده راه‌اندازی می‌شوند. 

 

در ادامه «علی‌رضا مخبر‌ دزفولی» رضایت مردم را سرمایه معنوی فولاد خوزستان دانست و تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز مجموعه فولاد خوزستان 25 میلیارد تومان در قالب تولید ماسک، البسه بیمارستانی، اهدای بسته‌های حمایتی، ارسال تجهیزات بیمارستانی، تهیه اکسیژن، کمک‌های مومنانه و راه‌اندازی مراکز تجمیعی واکسیناسیون هزینه کرده است. 

 

قائم‌مقام مدیرعامل فولاد خوزستان در امور ستادی و مسئولیت‌های اجتماعی یاد آور شد: فولاد خوزستان همواره خود را متعهد می‌داند، در کنار تولید پایدار و ثروت ملی در هر زمان و مکان و مواقع بحرانی به مسئولیت‌های اجتماعی عمل کند. 

 

در پایان این مراسم، چهارمین مرحله از تجهیزات بیمارستانی شامل تخت، تشک و پایه سرم از سوی حوزه شهید بقایی فولاد خوزستان به بیمارستان‌های کرونایی اهواز اهدا شد.

 

پایان پیام/72

نظر شما