شناسهٔ خبر: 49577287 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کاخ سفید: بایدن همچنان به روند دیپلماتیک با ایران معتقد است

کاخ سفید از اعتقاد رئیس‌جمهور آمریکا به ادامه روند دیپلماتیک با ایران و همچنین اعتماد جو بایدن به رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، کاخ سفید بدون اشاره به خروج یکجانبه ایالات متحده از برجام و بدعهدی‌های طرف‌های غربی در توافق هسته‌ای با ایران، در بیانیه‌ای مدعی شد جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا همچنان به روند دیپلماتیک با ایران معتقد است.

اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه در جلسه حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی بیانیه‌ای درباره توافق اخیر جمهوری اسلامی ایران با آژانس صادر کرد.

در بخشی از این بیانیه که توسط نماینده اتحادیه اروپا قرائت شد، آمده است: اتحادیه اروپا در این برهه زمانی حساس، بار دیگر بر تعهد قاطع و حمایت مستمر خود از اجرای کامل و موثر برجام تأکید می‌کند و مصمم است به همکاری با جامعه بین المللی برای حفظ این توافقنامه که از اهمیت راهبردی برای معماری جهانی عدم اشاعه هسته‌ای برخوردار است، ادامه بدهد. اتحادیه اروپا از همه کشور‌ها می‌خواهد تا از اجرای این توافقنامه مطابق با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد (مصوب ۲۰۱۵ میلادی) حمایت کنند.

بیشتر بخوانید:

بایدن نسبت به فرماندهی مارک میلی اعتماد دارد

کاخ سفید در بیانیه خود همچنین درباره مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز مدعی شد: «بایدن می‌داند که ژنرال میلی فرد خوبی است و نسبت به فرماندهی او اعتماد دارد.»

کاخ سفید افزود: «گزارش‌های مربوط به مکالمات ژنرال میلی و چین تأیید نشده و محتوای محدودی دارد.»

سخنگوی پنتاگون نیز اعلام کرد که نمی‌تواند در خصوص اعتبار کتاب یک خبرنگار آمریکایی که در آن از برگزاری جلسه‌ای محرمانه ازسوی ژنرال مارک میلی برای مقابله با دستور حمله هسته‌ای ازسوی دونالد ترامپ پرده برداشت، اظهار نظر کند.

سخنگوی پنتاگون افزود: «هدف کانال‌های ارتباطی بین رهبران پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) و همتایان آن‌ها در روسیه و چین، کاهش تنش است.»

انتهای پیام/

نظر شما