شناسهٔ خبر: 49576919 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

پشت پرده ادعای آزار جسمی بازرس زن آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایران

رکنا : ایران بیش از 20 درصد بازرسی های آژانس را می پذیرد و بیش از 70 بازرس که تقریبا 30 درصد بازرسان آژانس هستند فقط روی ایران کار می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش رکنا ، نماینده دائم ایران آژانس بین المللی انرژی اتمی در واکنش به ادعای آزار جسمی بازرس زن آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: ادعاهای کذب برای شلوغ سازی و پرونده سازی در آستانه نشست شورای حکام است.

آقای کاظم غریب آبادی در مصاحبه با خبرگزاری صدا وسیما در خصوص حواشی منتشر شده از ادعای یکی از بازرسان آژانس مبنی بر آزار جسمی در جریان بازرسی در ایران افزود: متاسفانه چندین مورد عملیات های تروریستی و خرابکاری در تاسیسات هسته ای داشتیم وبرای همین سیاست حفاظتی تاسیسات هسته ای ما از چند ماه پیش تغییر کرده و این سیاست ها و اقدامات جدید شامل چگونگی بازرسی از بازرسان آژانس هم شده است .

وی تصریح کرد: این سیاست را به آژانس اعلام کردیم و همچنان این سیاست ها در حال بهبود و ارتقاست.

وی ادامه داد : همزمان به آژانس هم اطلاع داده شده است که به بازرسان توصیه کند به خاطر حساسیت موجود و سوابق خرابکاری ، نهایت همکاری را با ماموران حفاظتی داشته باشند.

غریب آبادی گفت: طبیعتا وقتی بازرسان یا خود دبیرخانه آژانس این اقدامات را با چگونگی بازرسی قبلی مقایسه می کنند اینگونه فکر می کنند که این اقدامات در راستای آزار جسمی آنهاست در حالی که اینطور نیست و هیچ کدام از همکاران چنین قصدی ندارند و همه این کارها برای حفاظت است.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

  • سربریدن پسربچه پارس آبادی ! / عکس لحظه کشف جنازه ! + جزییات وحشتناک

    سربریدن پسربچه پارس آبادی ! / عکس لحظه کشف جنازه ! + جزییات وحشتناک

آیا این خبر مفید بود؟
2 1

نظر شما