شناسهٔ خبر: 49573484 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

شرایط دردناک زندانیان فراری بازداشت شده در زندان رژیم صهیونیستی

وکیل کمیته امور اسرای فلسطین از وضعیت دردناک و ظالمانه اعمال شده توسط ماموران رژیم صهیونیستی علیه اسرای فراری فلسطینی بازداشت شده، خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین، «خالد محاجنه»  پس از دیدار با «محمد العارضه» یکی از این اسیران فراری دوباره بازداشت شده، فاش کرد که وی مورد ضرب و شتم و شکنجه ماموران رژیم صهیونیستی قرار گرفته و از زمان دستگیری تاکنون بیشتر از ۱۰ ساعت نخوابیده و از خوردن غذا نیز محروم است و اشغالگران در حال حاضر او را در یک سلول کوچک که تحت نظارت شدید قرار دارد، نگهداری می کنند.

وی همچنین تاکید کرد که العارضه توسط ماموران صهیونیست بسیار شکنجه شده، زخم های زیادی بر بدن او وجود دارد که تا الان معالجه نشده است.

محاجنه درباره جزئیات این ملاقات گفت: یکی از بازجویان به العارضه گفته که شما لیاقت زندگی را ندارید و سزاوار آن است که به سر شما شلیک شود.

این وکیل فلسطینی درباره شرایط اسرای فراری در بیرون زندان نیز گفت: محمد العارضه و زکریا زبیدی از اسرای فراری بازداشت شده در روزهای آزادی خود از زندان حتی یک قطره آب نیز نخورده بودند و همین امر سبب خستگی و مانع ادامه راه آنها شده است.

وی افزود: جستجوی نیروهای اشغالگر در مخفیگاه العارضه و زبیدی در حال اتمام بود که یکی از نیروهای اشغالگر زمانی که محمد را گرفت دو اسیر دیگر نیز پیدا شدند.

محمد به‌رغم تمام شکجه‌ها و فشارها، اتهامات وارده را رد و سکوت اختیار کرده است. وی در پاسخ گفته که جرمی مرتکب نشده‌ام، در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ گشته‌ام و به دنبال آزادی و دیدار با مادرم بودم. محمد العارضه پس از ۲۲ سال از یکی از باغ‌های «مرج ابن عامر» میوه درخت کاکتوس خورده است.

این وکیل با بیان این که العارضه اتهامات علیه خود را رد می کند و با وجود همه شکنجه ها و فشارها سکوت کرده است، تأکید کرد: مرتکب جنایتی نشده و در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ به دنبال آزادی و دیدار با مادرش بوده است.

«رسلان محاجنه» وکیل فلسطینی دیگر هم پس از دیدار با «محمود العارضه» به نقل از وی گفت: ما تا آنجا که ممکن بود سعی کردیم به روستاهای فلسطینی در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ وارد نشویم تا هیچکس را در معرض اتهام قرار ندهیم. ما شش زندانی با هم بودیم تا به روستای «الناعوره» ‌رسیدیم و وارد مسجد شدیم و از آنجا دو نفر دو نفر از هم جدا شدیم.

العارضه گفته است: ما سعی کردیم به مناطق کرانه باختری وارد شویم، اما نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی و محدودیت های زیادی آنجا وجود داشت و به طور اتفاقی دستگیر شدیم و هیچکس از ناصره گزارش ما را نداد. گشت پلیس در حال عبور از آنجا بود که ما را دید، توقف کرد و ما را دستگیر نمود.بازجویی از لحظه دستگیری ما تاکنون ادامه دارد؛ هیچ کمکی از اسرای داخل زندان دریافت نکردیم و من مسئول اصلی برنامه ریزی و اجرای این عملیات هستم. ما حفاری تونل را از ماه نوامبر ۲۰۲۰ شروع کردیم و تا سپتامبر ۲۰۲۱ ادامه داشت و وقتی به شهر ناصره رسیدیم و جمعیت مردم را دیدیم بسیار تحت تاثیر قرار گرفتیم ... من به مردم ناصره سلام می کنم، آنها روحیه ما را بالا بردند.من به مادرم در مورد سلامتی خود اطمینان می دهم، روحیه ام بالا است و به خواهرم در غزه سلام می کنم. ما در هنگام فرار یک رادیو کوچک داشتیم و اتفاقاتی که در خارج می گذشت را رصد می کردیم.

وی همچنین گفته است: آنچه اتفاق افتاد یک دستاورد بزرگ بود و من نگران وضعیت دیگر زندانیان هستم. من به همه مردم فلسطین به خاطر ایستادگی شرافتمندانه آنها سلام می کنم.

سه شنبه هفته گذشته ۶ اسیر فلسطینی در اقدامی شگفت انگیز موفق شدند با حفر تونلی از زندان جلبوع در سرزمین های اشغالی فلسطین فرار کنند.

در پی این اقدام، مقامات صهیونیست تدابیر شدید امنیتی و قدامات ناقض مبانی حقوق بشری در حق اسیران فلسطینی اجرا کردند.

این ۶ اسیر فلسطینی با حفر تونل در سلول خود، موفق به فرار از این زندان فوق امنیتی شوند؛ رویداد کم سابقه‌ای که یک شکست سنگین امنیتی دیگر را برای رژیم اسرائیل رقم زد.

بامداد شنبه منابع صهیونیستی خبر دادند که چهار نفر از اسرای فرار کرده از زندان جلبوع را دستگیر کرده‌اند و یکی دیگر از این افراد متواری به دلیل فشار ماموران امنیتی رژیم صهیونیستی مجبور به معرفی خود شد و هم اکنون فقط یک نفر از این اسرای فراری در خارج زندان به سر می برد.

منبع: ایرنا

نظر شما