شناسهٔ خبر: 49570363 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تحولات افغانستان

ملابرادر به نشانه اعتراض از کابل به قندهار رفته است

پس از بروز اختلاف میان ملابرادر معاون اول ریاست کابینه طالبان و خلیل الرحمان حقانی سرپرست وزارت امور مهاجرین طالبان، وی به رسم اعتراض کابل را ترک کرده و به قندهار رفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل­ ­­خبرگزاری صدا و سیما از کابل ؛ گزارش‌های تایید نشده حاکی از آن است که ملابرادر معاون اول رئیس کابینه طالبان به نشانه اعتراض از کابل به قندهار رفته است.

برخی منابع غیر رسمی طالبان گفته اند پس از بروز اختلاف میان ملابرادر معاون اول ریاست کابینه طالبان و خلیل الرحمان حقانی سرپرست وزارت امور مهاجرین طالبان و عموی «سراج الدین حقانی» وی به رسم اعتراض کابل را ترک کرده و به قندهار رفته است.
گزارش‌های تایید نشده حاکی از مشاجره لفظی میان ملابرادر و خلیل الرحمان حقانی است، همچنین برخی منابع رسمی طالبان نیز گفته اند وی به دیدار ملاهبت الله آخوند زاده رهبر طالبان به قندهار رفته است و به زودی به کابل باز می‌گردد.
غیبت ملا برادر در نشست سران طالبان با وزیر امور خارجه قطر، باعث ایجاد، اما و اگر‌های زیادی درباره ملابرادر شد وی معاون اول رئیس کابینه طالبان است و ریاست دفتر سیاسی طالبان را نیز برعهده دارد.
تاکنون منابع رسمی طالبان درباره اختلاف میان سران این گروه به ویژه سران شبکه حقانی با ملا برادر چیزی نگفته اند.
در پی انتشار برخی شایعات مبنی بر اینکه ملابرادر در یک درگیری میان گروهی در کابل زخمی شده است و حتی برخی رسانه‌ها شایعه کشته شدن وی را مطرح کردند، نعیم وردک سخنگوی طالبان در قطر یک نوارصوتی از وی منتشر کرد که ملابرادر گفته بود از صحت کامل برخوردار است و شایعات زخمی شدن خود را رد کرده بود.
برخی منابع طالبان گفته اند ملابرادر به دنبال تشکیل دولت فراگیر بوده است، اما آنچه که اکنون از ترکیب کابینه طالبان دیده می‌شود، کابینه تک قومی و تک حزبی است که حتی طالبان به افراد خارج از این گروه نیز در دولت خود سهم نداده اند. کابینه طالبان که به گفته چهره‌های سیاسی افغان کابینه فراگیر نیست پس از سفر چند روزه رئیس سازمان اطلاعات پاکستان به کابل تشکیل شد.

نظر شما