شناسهٔ خبر: 49569851 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سازمان پیمان امنیت جمعی خواستار ارسال کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد

کشور‌های عضو سازمان پیمان امنیت جمعی از جامعه بین‌المللی خواستند همچنان به افغانستان کمک‌های بشردوستانه ارسال کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، کشور‌های عضو سازمان پیمان امنیت جمعی از جامعه بین‌المللی خواستند همچنان کمک‌های بشردوستانه خود را به افغانستان ارسال کنند تا این کمک‌ها به دست مردم این کشور برسد.

این سازمان در بیانیه‌ای خواستار مقابله با هرگونه تهدیدی شد که از خاک افغانستان متوجه کشور‌های همسایه آن می‌شود و از همه‌ی گروه‌ها و احزاب افغان خواست از هرگونه درگیری قومی و قبیله‌ای دوری کنند.

در نشست مشترک شورای وزیران دفاع، خارجه و کمیته دبیران شورای امنیت سازمان پیمان امنیت جمعی در تاجیکستان مسائل امنیتی منطقه‌ای و بین المللی و فعالیت‌های این سازمان مورد بحث قرار گرفت.

پیش از این هم یوری بوریسوف، معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد منابع کشور‌های عضو سازمان امنیت جمعی (CSTO) برای کنترل مرزها با افغانستان و جلوگیری از نفوذ احتمالی شبه نظامیان از این طریق به کشور‌های همسایه کافی است.

معاون نخست وزیر روسیه در نشست کمیسیون بین المللی امور خارجه به افزایش خطر خروج پناهندگان از خاک افغانستان به کشور‌های مجاور اشاره کرد و گفت: منابع موجود در اختیار کشور‌های عضو سازمان امنیت جمعی و همکاری‌های نظامی و فنی بین این کشورها، برای کنترل اوضاع مرز افغانستان از جمله تلاش‌های شبه نظامیان و سازمان‌های تروریستی برای عبور از مرز در پوشش پناهندگان، به اندازه کافی وجود دارد.

این سازمان پیشتر هم تحولات افغانستان را بررسی و اعلام کرده بود نباید در این کشور جنگ داخلی رخ دهد.

کشور‌های ارمنستان، قرقیزستان، تاجیکستان، قزاقستان، روسیه، بلاروس و صربستان اعضای کنونی سازمان پیمان امنیت جمعی هستند.

انتهای پیام/

نظر شما