شناسهٔ خبر: 49569696 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

دکتر لیلا آزادبخت برگزیده کشوری بنیاد فرهنگی البرز شد

دکتر لیلا آزادبخت جزو 6 دانشمند برگزیده کشوری بنیاد فرهنگی البرز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا تهران، دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی؛ بنیاد فرهنگی البرز در سال ۱۳۴۲ شمسی تأسیس شده است. هدف از تاسیس بنیاد فرهنگی البرز در واقع کمک به اشاعه فرهنگ کشور و تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر ایرانی و تشویق دانشجویان و دانش­‌آموزان برگزیده و نوباوگان و نوجوانان با استعداد ایرانی است. این امر از طریق اعطای “جایزه بنیاد البرز” و به صورت مستمر و سالانه انجام می‌گیرد. این بنیاد با استعلام مشخصات دانشمندان نخبه از وزارت بهداشت، وزارت علوم و بنیاد ملی نخبگان از دانشمندان برگزیده تجلیل می کند، که در پنجاه و نهمین سال برگزاری جایزه البرز در سطح کشور 6 نفر دانشمند برگزیده انتخاب شدند. 
در مراسم تجلیل از برگزیدگان که جمعه 19 شهریور 1400 برگزار شد، لوح تقدیری به ایشان اعطا شد.

متن تقدیرنامه به شرح ذیل است:
بذر نیکویی که سالها پیش با نیتی شریف به دست بزرگمرد خیراندیش مرحوم حسینعلی البزر کاشته شد، اکنون به درختی استوار و تناور بدل شده که در سایه سار آن، به مقام علمی هزاران دانش آموز، دانشجو، پژوهشگر و دانشمند نخبه ایران زمین، ارج نهاده شده است. 

 سرکار خانم دکتر لیلا آزادبخت 
 افتخار دارم که در پنجاه و نهمین سال جایزه البرز و در راستای اجرای امینانه نیات واقف، از سرکارعالی به عنوان دانشمند برگزیده تقدیر نمایم. بالندگی و توفیق روز افزون شما را در فتح قله های رفیع علم و برافروختن چراغ دانش و معنویت فراروی میهن عزیزمان آرزومندم.
خداوند علیم، هماره پشتیبان و راهنمایتان باد
حیدر ارشدی
مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز و دبیر کل جایزه البرز

کد خبرنگار: 240501

نظر شما