شناسهٔ خبر: 49568448 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان عنوان کرد

بهره‌برداری از ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان در گرو رفع نواقص

زهرا فتحی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: بهره‌برداری از ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان در گرو رفع نواقص است.

صاحب‌خبر -

مهرداد سلطانی ظهر امروز (۲۴ شهریورماه) در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان زنجان، با اشاره به اینکه برخی از پروژه‌های استان جزو پروژه‌های ملی است که در سال‌هایی با خشکسالی اعتبار مواجه بود و گاهی نیز تحرکاتی به خود دیده‌اند، اظهار کرد: برخی از این پروژه‌ها با پیگیری به نتیجه نهایی رسیده و تعدادی نیز کماکان نیمه‌تمام هستند. موضوعی که در این پروژه‌ها اهمیت دارد نحوه تزریق اعتبار است.

وی با اشاره به اینکه در سه سال گذشته بیش از هزار پروژه نیمه‌تمام در استان شناسایی شده است، تصریح کرد: سیاست‌گذاری در این حوزه بر این است که همه ساله به سمت اتمام برخی از این پروژه‌ها حرکت شود؛ در حال حاضر به جز پروژه‌های مستمر بیش از ۲۰۰ پروژه نیمه‌کاره در استان وجود دارد که این پروژه‌ها در حوزه‌های مختلف هستند.

این مسئول به برخی از پروژه‌های بزرگ مانند سدسازی، راه‌سازی، پروژه دو بانده کردن راه‌آهن و ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان اشاره کرد و افزود: این پروژه‌ها دارای بودجه‌های ملی بوده و پیگیری‌های فرااستانی برای این طرح‌ها توسط مدیران مختلف در همه سطوح انجام شده است.

سلطانی با یادآوری اینکه پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان -- قزوین طی چند ماه آینده به اتمام خواهد رسید، اضافه کرد: ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان نیز در طول سال‌های گذشته رقم بسیار بالایی از بودجه‌ها را به خود جذب کرده و با توجه به بزرگی بودجه اعتبارات زیادی برای رفع نواقص پروژه مورد نیاز است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان در ادامه با تاکید بر اینکه پیگیری‌های زیادی برای اتمام این پروژه اتفاق افتاده است، متذکر شد: سیاست‌گذاری کامل استان در افتتاح این پروژه بر این است که پس از رفع نواقص، افتتاح شود تا شاهد مشکلات بعدی نباشیم.

وی با بیان اینکه برای توسعه شهرها و روستاها نیاز به یک سری طرح‌های توسعه‌ای و زیرساختی داریم، تصریح کرد: این طرح‌ها در استان با مشکلات جدی مواجه بودند تا جایی که بسیاری از شهرهای ما علی‌رغم برخوردار بودن از طرح جامع و تفصیلی دارای مغایرت‌های فراوانی بود که از جمله آنها می‌توان به طرح شهرهای ابهر، خرم‌دره، قیدار و زنجان اشاره کرد.

این مسئول با تاکید بر اینکه اگر می‌خواهیم مشکلات شهرها و روستاها تکرار نشده و توسعه به درستی اتفاق بیفتد باید طرح‌ها کارشناسی شده باشد، گفت: در همین راستا بازنگری برخی از طرح‌ها به ویژه در شهرهای کوچک مدنظر است.

سلطانی با یادآوری اینکه زنجان یکی از استان‌های پیشرو در طرح‌های منظومه روستایی در سطح کشور است، خاطرنشان کرد: نگاه به توسعه روستاها باید نگاه معیشت‌محور و و منفعت‌محور باشد که این موضوع  سبب هدایت بودجه‌های دولتی به سمت اهداف موردنظر می‌شود که همین موضوع سبب جلوگیری از اتلاف هزینه‌ها می‌شود.

 انتهای پیام

نظر شما