شناسهٔ خبر: 49567090 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

عزم دمشق برای انجام عملیات گسترده در ادلب و غرب حماه

منابع سوری اعلام کردند که ارتش سوریه کاملا آماده است که عملیاتی گسترده در ادلب و غرب حماه علیه تروریست‌ها انجام دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، ارتش سوریه آماده انجام عملیات نظامی در حومه جنوبی ادلب و حومه غربی حماه برای بیرون راندن تروریست‌هاست.

منابع سوری اعلام کردند: مسکو تمام اهتمام خود را برای اینکه آنکارا در راستای اجرایی کردن بندهای توافقات دوجانبه حرکت کند، به کار بسته است، اما ترکیه توجهی نمی‌کند و با گذشت مدت طولانی توافقات را اجرایی نکرده است.

این منابع بیان کردند: در صورتی که تصمیم به روی آوردن به عملیات نظامی برای بازپس گیری مناطق تحت کنترل تروریست‌ها از سوی مقامات سوری گرفته شود، ارتش سوریه آمادگی کامل برای انجام عملیات دارد.

منابع مذکور اعلام کردند: مسکو برای اینکه آنکارا را برای تن دادن به اجرای توافقات زیر فشار قرار دهد، حملات هوایی به مواضع تروریست‌ها در مناطقی از« ادلب»، «عفرین»،«الباب» و مناطق تحت کنترل ارتش ترکیه و عوامل آن در شمال و شمال شرق حلب کرد. 

حملات به مواضع ترویست‌ها در حومه حماه و جنوب ادلب

این درحالی است که یک منبع میدانی سوری از حملات راکتی و توپخانه‌ای ارتش سوریه به مواضع ترویستها در سهل الغاب در شمال غربی حماه و نیز مواضع تروریست‌ها در حومه جنوبی ادلب خبر داد.

از سوی دیگر جنگنده‌های روسی مواضع تروریست‌ها را در اطراف منطقه «داره غزه» در حومه غربی استان حلب هدف قرار دادند.

همزمان حملات هوایی به مواضع داعش در حومه حمص و دیرالزور و الرقه انجام شد.

آغاز روند حل و فصل اوضاع در شهرک «مزیریب» درعا

سانا گزارش داد: امروز، در چارچوب توافق حل و فصل ارائه شده توسط دولت، عملیات حل و فصل اوضاع تعدادی از افراد مسلح، افراد تحت تعقیب و کسانی که از خدمت سربازی متواری شده و تحویل سلاح فردی به ارتش سوریه در شهرک «مزیریب» در غرب حومه درعا آغاز شده است.

طبق گزارش سانا؛ در چارچوب اجرای توافق حل و فصل پیشنهاد شده توسط دولت و همزمان با ادامه استقرار یگان های ارتش سوریه در مزارع اطراف روستاها و شهرهای «یادوده»، «طفس» و «مزیریب» در حومه شمالی غربی درعا، عملیات رسیدگی به وضعیت تعدادی از افراد مسلح و تحویل سلاح در شهرک «یادوده» در شمال غرب شهر درعا هم ادامه یافت.

خبرنگار سانا در درعا  گزارش داد که یگان‌های ارتش در نقاطی در داخل مزارع روستاها و شهرهای یادوده، طفس و مزیریب مستقر شدند در حالی که عناصر مهندسی ارتش به پاکسازی زمین های کشاورزی در اطراف یادوده به سمت طفس و مزیریب برای حفظ جان غیرنظامیان ادامه دادند.

همچنین، روند حل و فصل وضعیت افراد مسلح، افراد تحت تعقیب و فراریان از خدمت سربازی و تحویل سلاح به ارتش ادامه یافت.

همزمان منابع آگاه در درعا به الوطن سوریه اعلام کردند: آنچه کمیته‌های مرکزی و بزرگان شهرک «مزیریب» در حومه غربی درعا نامیده می‌شود به بندهای توافق مطرح شده از سوی دولت سوریه در راستای برقراری ثبات در کل استان درعا تن دادند.

این منابع بیان کردند: در «مزیریب» واقع در بیست کیلومتری غرب شهر درعا درباره اجرای بندهای طرح حل و فصل ارائه شده از سوی دمشق، توافق شده است.

مشابه آنچه در درعاالبلد و الیادوده در شمال غرب درعا انجام شد در شهرک مزیریب هم تسلیحات گروههای مسلح باید به ارتش سوریه تحویل داده شود و هرآنکه که تمایلی برای ماندن ندارد از منطقه خارج شود و درباره افرادی که مایل هستند که اوضاع آنها حل و فصل هم شود، این روند انجام خواهد شد.

همچنین ارتش سوریه به منطقه مزیریب وارد شده و به جستجوی سلاح و مهمات می‌پردازد و ادارات دولتی کار خود را از سرمی‌گیرند و پرچم سوریه بر فراز آن به اهتزاز در می‌آید.

انتهای پیام/

نظر شما