شناسهٔ خبر: 49565261 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

آزمایش موشک بالستیک توسط سئول، اندکی پس از آزمایشات موشکی کره شمالی

اندکی پس از انجام آزمایش موشکی توسط کره شمالی، سئول نیز شلیک موشک بالستیک از زیردریایی را با موفقیت آزمایش کرد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: اندکی پس از آزمایش موشکی کره شمالی، سئول نیز روز چهارشنبه اعلام کرد توانسته به‌طور موفقیت آمیزی از یک زیردریایی، موشک بالستیک شلیک کند.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، دولت کره جنوبی اعلام کرد توانسته به‌طور موفقیت آمیزی یک موشک بالستیک بومی را از طریق زیردریایی شلیک کرده کند تا هفتمین کشور جهان باشد که به این قابلیت دست پیدا می‌کند.

یونهاپ نوشت، «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی با حضور در یکی از مراکز محلی آژانس توسعه دفاعی این کشور، بر آزمایش شلیک این موشک بالستیک نظارت کرد.

دفتر رئیس جمهور کره جنوبی گفت، این موشک از زیردریایی سه هزار تنی «دوسان آن چانگ هو» شلیک شد و با دقت بالایی به هدف تعیین شده برخورد کرد.

دفتر مون در بیانیه‌ای نوشت: «دستیابی به موشک بالستیک با قابلیت شلیک از زیردریایی، از نظر تضمین بازدارندگی در برابر تهدیدات همه‌جانبه بسیار معنادار بوده و انتظار می‌رود نقش عظیمی در خود اتکایی در زمینه دفاع ملی و پیشبرد استقرار صلح در شبه‌جزیره کره داشته باشد».

تا پیش از این، فناوری شلیک موشک بالستیک از زیردریایی در اختیار کشورهای آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و هند بود.

آزمایش موفقیت‌آمیز موشک کروز توسط کره شمالی

خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) روز دوشنبه هفته جاری (۲۲ شهریور ماه) گزارش کرد که پیونگ‌یانگ با موفقیت آزمایشات موشک کروز دوربرد جدیدی را در روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری (۲۰ و ۲۱ شهریور ماه) انجام داده است که موشک‌ها در ظرف مدت دو ساعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر پرواز کردند و به اهدافی برخورد کرده‌اند.

در پی انتشار این خبر، روز گذشته (سه‌شنبه)، منابع آگاه اعلام کردند که کره جنوبی و ایالات متحده هنوز اطلاعات دقیقی درباره جدیدترین آزمایشات موشک کروز کره شمالی از جمله محل پرتاب و محل برخورد آن‌ها به دست نیاوردند.

 پس از انتشار تصاویری از آزمایش موشک کروز توسط کره شمالی، نمایندگان ارشد اتمی کره جنوبی و ژاپن روز دوشنبه دیدار و گفت‌وگو کردند. در این تماس تلفنی، دو طرف بر لزوم تداوم همکاری‌ها به منظور بازگرداندن کره شمالی به میز مذاکرات تأکید کردند.

نمایندگان ارشد اتمی کره جنوبی و ژاپن، نیز روز سه‌شنبه در نشستی سه‌جانبه با حضور نماینده آمریکا در امور کره شمالی شرکت کرده و وضعیت امنیتی شبه جزیره کرده و همکاری‌های سه‌جانبه برای از سر گرفتن مذاکرات با کره شمالی را به بحث گذاشتند.

این در حالی است که مذاکرات میان آمریکا و کره شمالی، پس از دیدار دو سال پیش «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در پایتخت ویتنام، به بن‌بست خورده است.

تداوم آزمایش‌های موشکی کره شمالی با شلیک دو موشک بالستیک

ساعاتی پس از آن که یونهاپ گزارش کرد که «پیونگ‌یانگ»، پرتابه ناشناسی را به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است، ارتش کره جنوبی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که کره شمالی دو موشک بالستیک را از امتداد سواحل شرقی خود پرتاب کرده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو موشک بالستیک از سایتی در مرکز کره شمالی به سمت آب‌های ساحل شرقی شبه‌جزیره کره در بعدازظهر چهارشنبه به وقت محلی پرواز کرده است.

آسوشیتدپرس گزارش کرده است که جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی در حالی صورت گرفته است که «وانگ یی» وزیر خارجه چین برای برگزاری نشست‌هایی با «مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی و دیگر مقام‌های ارشد این کشور برای بحث درباره دیپلماسی به بن بست خورده با کره شمالی به سئول سفر کرده‌اند.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما