شناسهٔ خبر: 49564549 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جلسات اضطراری کره جنوبی و ژاپن در پی پرتاب‌های موشکی کره شمالی

سران امنیتی کره جنوبی و ژاپن به طور جداگانه جلساتی را برای رسیدگی به مسئله موشک‌های پرتاب شده از سوی کره شمالی برگزار کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، در پی پرتاب ۲ موشک بالستیک از طرف کره شمالی به دریای ژاپن، مقامات امنیتی کره جنوبی و ژاپن هر کدام جداگانه جلساتی اضطراری برای تجزیه و تحلیل این مسئله تشکیل دادند.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که مقامات اطلاعاتی این کشور و آمریکا در حال انجام تجزیه و تحلیل دقیق برای به دست آوردن سایر جزئیات از جمله تعداد و نوع موشک‌های پرتاب شده، محل شلیک و موارد دیگر هستند.

دولت کره جنوبی ارزیابی اولیه مشابهی از این حادثه ارائه داد و نشان داد که در حال تجزیه و تحلیل اطلاعات دریافتی است.

یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن ضمن انتقاد از رفتار پیونگ یانگ، آن را  تهدیدی برای ثبات و امنیت کشور و منطقه  توصیف کرد.

سوگا در این باره عنوان کرد که موشک‌های کره شمالی نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد است و تاکید کرد که توکیو اقدام پیونگ یانگ را محکوم کرده و به شدت به آن اعتراض می‌کند.

ارتش کره جنوبی صبح امروز اعلام کرد که پرتاب دو موشک بالستیک از کره شمالی به سمت دریای شرقی را ثبت کرده است.

گارد ساحلی ژاپن نیز تأیید کرد که کره شمالی دو موشک به فاصله پنج دقیقه به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است. به احتمال زیاد این دو موشک خارج از آب‌های سرزمینی ژاپن سقوط کرده اند.

این پرتاب موشک کره شمالی پنجمین مورد در نوع خود در سال جاری است و دو روز پس از اعلام پیونگ یانگ مبنی بر آزمایش موفقیت آمیز پرتاب نوع جدیدی از موشک‌های دوربرد کروز انجام شده است.

انتهای پیام/

نظر شما