شناسهٔ خبر: 49560723 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

اخبار افغانستان

طالبان:تکذیب دوباره مرگ «ملا عبدالغنی برادر»/ بیمارستان‌های زنان و مردان از یکدیگر جدا خواهد شد

سخنگوی طالبان با استناد به یک پیام صوتی که گفته می شود از سوی «ملاعبدالغنی برادر» ارسال شده، شایعه کشته شدن این مقام بلندپایه طالبان را تکذیب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش رویترز، «سهیل شاهین» سخنگوی طالبان روز سه شنبه به وقت محلی اعلام کرد که «ملأ عبدالغنی برادر» رئیس پیشین دفتر سیاسی طالبان که هفته گذشته به سمت نخست وزیر جدید حکومت طالبان معرفی شد، یک پیام صوتی ارسال کرده و در آن شایعه‌ها مبنی بر کشته یا زخمی شدن خود در یک درگیری را تکذیب می‌کند.

شاهین در پیامی در توئیتر اعلام کرد: «او [ملابرادر] می‌گوید که اینها همه دروغ و سخنانی بی پایه و اساس است».

در همین ارتباط، طالبان پیش تر تصاویر ویدئویی را منتشر کرده بود که ملابرادر را در یک نشست در شهر قندهار نشان می‌داد. خبرگزاری رویترز اعلام کرد که نمی‌تواند صحت این تصاویر را فوراً تأیید کند.

گفتنی است، ظرف روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر وقوع درگیری میان حامیان ملابرادر و طرفداران «سراج الدین حقانی» سرکرده شبکه حقانی- گروهی افراطی مستقر در نزدیکی مرزهای پاکستان و عامل برخی از بدترین حملات انتحاری در افغانستان- بر سر زبان‌ها افتاده است.

طالبان علاوه بر تکذیب این شایعات، هرگونه گمانه زنی در خصوص بروز اختلاف و تفرقه در داخل گروه خود را رد می‌کند.

طالبان: بیمارستان‌های زنان و مردان از یکدیگر جدا خواهد شد

وحید الله هاشمی، از اعضای ارشد طالبان در گفتگو با خبرگزاری رویترز:در حال حاضر مشخص نیست دانشگاه‌ها زنانه و مردانه می‌شوند یا خیر، اما در حکومت زن و مرد نمی‌توانند با هم کار کنند.

 بیمارستان زنان نیز جدا خواهد شد.زنان حق ندارند خبرنگار یا گوینده خبر باشند، زیرا در دولت ما چنین چیزی جایز نیست.

تلاش اتحادیه اروپا برای آغاز رایزنی با طالبان

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: بروکسل بمنظور آغاز گفتگو با طالبان تلاش می‌کند.

آخرین تحولات افغانستان,اخبار گروه تروریستی طالبان

ایجاد کانالی بمنظور گفتگو با طالبان از سوی اتحادیه اروپا می‌تواند سبب شود تا این نهاد کمک‌های بشردوستانه خود را توزیع کند.

گفتگو با طالبان بمنظور خروج افراد آسیب پذیر از این شرایط ضروریست.

قیمت غذا در افغانستان وضعیت نامطلوبی دارد و  در حال حاضر حدود ۵ میلیون نفر از مردمان افغانستان در شمال کشور با یک قحطی غیر معمول تهدید می‌شوند.

طبق تصمیم کمیسیون اروپا مبنی بر افزایش کمک به افغانستان قرار است کمک به این کشور چهار برابر شود یعنی از ۵۰ میلیون یورو به ۲۰۰ میلیون یورو افزایش یابد.

بروکسل از سوی دیگر باید ارتباطات خود را با پاکستان، چین، روسیه، ترکیه، ازبکستان، تاجیکستان و بازیگران کلیدی در منطقه هر چه بیشتر افزایش دهد.

نظر شما