شناسهٔ خبر: 49558027 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رویترز مدعی شد؛

کره شمالی موشک احتمالی ناشناس پرتاب کرد

منابع خبری گزارش دادند که کره شمالی پرتابه ای ناشناس را که احتمال داده می شود موشکی بالستیک باشد، به سوی دریای شرق شلیک کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی امروز چهارشنبه اعلام کرد کره شمالی یک پرتابه ناشناس را از سواحل شرقی خود شلیک کرده است.

گارد ساحلی ژاپن همچنین اعلام کرد شیئی که ممکن است موشک بالستیک باشد، از کره شمالی شلیک شده است.

همچنین خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی در خبری تکمیلی در همین رابطه مدعی شد که ستاد مشترک ارتش این کشور اعلام کرده کره شمالی روز چهارشنبه دو موشک بالستیک به سمت دریای شرق شلیک کرده است.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد موشک هایی که نوع آنها مشخص نشده است، بعد از ظهر چهارشنبه (به وقت محلی) از مناطق مرکزی کره شمالی شلیک شده اند و مقامات اطلاعاتی کره جنوبی و آمریکا در حال تجزیه و تحلیل جزئیات برای اطلاعات بیشتر هستند.

ستاد مذکور همچنین در بیانیه خود ادامه داد: ارتش ما در همکاری تنگاتنگی با آمریکا، وضعیت آمادگی کامل را حفظ می کند.

جزئیات بیشتری از جمله محل دقیق شلیک موشک ها و برد پروازی آنها گزارش نشده است.

پیشتر خبرگزاری مرکزی کره (KCNA) روز یکشنبه در گزارشی اعلام کرده بود که ارتش کره شمالی پس از انجام دو سال تحقیقات، روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری یک مدل جدید از موشک کروز دوربُرد خود را با موفقیت آزمایش کرد.

طبق داده‌های اولیه، این موشک کروز پیش از اصابت به هدف تعیین شده مسافتی بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر را طی کرد. گفته می‌شود که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در مراسم انجام این آزمایش موشکی شرکت نداشته است.

نظر شما