شناسهٔ خبر: 49556589 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

شاخص کل در یک قدمی کانال 1.5 میلیونی؛

صعود بورس به کانال بحرانی /پیش بینی بازار سهام

شاخص کل در آستانه بازگشت به کانال 1.5 میلیونی قرار گرفته است. کانال یک میلیون و 500 هزار واحدی کانال بحرانی بازار سهام تهران است و شاخص چند بار وارد آن شده و از آن عقب نشسته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز ، برای پیش بینی بورس امروز –چهار‌شنبه 24 شهریور- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس 21 هزار و 730 واحد صعود کرد و به رقم یک میلیون و 496 هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 7 هزار و 910 واحد بالا آمد و در رقم 451 هزار و 913 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 115 واحد رشد کرد و به رقم 22 هزار و 245 واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 402 نماد رشد قیمت و 86 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 81 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 17 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت‌های صنایع شیمیایی سینا (شسینا)، بورس کالای ایران (کالا) و پمپ سازی ایران (تپمپی) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌های توکا ریل (توریل)، سیمان لار سبزوار (سبزوا) و ریل پرداز نوآفرین (حآفرین) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای تکنو (تکنو تار)، لخزر (پارس خزر) و بسویچ (پارس سویچ) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت بیمه پاسارگاد (بپاس)، رایان هم افزا (رافزا) و مواد اولیه دارویی البرز بالک (دبالک) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

افزایش ارزش مازاد تقاضا

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز سه‌شنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌چهار‌شنبه است. در پایان معاملات روز سه‌شنبه بازار با مازاد تقاضای هزار و 308 میلیارد تومانی بسته شد.

در پایان معاملات سه‌شنبه 6 نماد صف فروش و 109 نماد صف خرید داشتند. ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز کاری گذشته 21 درصد رشد کرد و در رقم هزار و 327 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 88 درصد کاهش یافت و 19 میلیارد تومان شد.

پیش بینی بورس

بیشترین تقاضاها

روز سه‌شنبه شرکت آریان کیمیا تک (کیمیاتِک) با صف‌ خرید 455 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از کیمیاتک، نمادهای فجهان (مجتمع جهان فولاد سیرجان) و کالا (بورس کالا) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین عرضه‌ها

روز گذشته بیشترین صف فروش نیز به بپاس (شرکت بیمه پاسارگاد) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 15 میلیارد تومانی داشت. پس از بپاس، وسقم (شرکت سرمایه‌گذاری استان قم) و وتوس (شرکت توسعه شهری توس گستر) بیشترین صف فروش داشتند.

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

روز گذشته شاخص‌های بازار صعود کردند و پس از 5 روز شاهد ورود پول حقیقی به بورس بودیم.

به علاوه 81 درصد نمادهای بازار سبزپوش شدند و در پایان معاملات 109 نماد صف خرید داشتند. ارزش مازاد تقاضای بازار برای پنجمین روز پیاپی رشد کرد و به بیشترین میزان در 3 هفته اخیر رسید. روز سه‌شنبه حقیقی‌ها در سمت تقاضا فعال‌تر شدند و 86 درصد خرید‌ها به معامله‌گران حقیقی تعلق داشت و در مقابل 81 درصد فروش‌ها توسط معامله‌گران حقیقی انجام شد.

بنابراین دیروز همگی روندهای درونی بازار صعودی بودند و شاخص کل به فاصله 3 هزار واحدی کانال 1.5 میلیونی رسید. با توجه به وجود مازاد تقاضا در بازار و رشد 40 درصدی آن به نظر می‌رسد شاخص در آخرین روز کاری هفته وارد کانال بالاتر شود. کانالی که محدوده بحرانی بازار است و در هفته‌های گذشته شاخص دو بار وارد آن شده و عقب نشسته است.  

علاوه بر این رشد قیمت دلار نیز یک عامل صعوی مهم است. دیروز قیمت دلار به کانال 27 هزار تومانی برگشت.

ورود پول حقیقی و افزایش ارزش مازاد تقاضای بازار دو علامت صعودی بازار است که می‌تواند منجر به سبزپوشی تابلوی بورس در آخرین روز کاری هفته شود.  

پیش بینی بورس

 

همچنین بخوانید
  • حقیقی‌ها بورس را به کجا می‌برند؟
  • 3 علامت مثبت اصلی در بازار سهام
  • پیش‌بینی روند بورس تهران در انتهای تابستان
  • 2 علامت مهم بورس برای سهامداران

نظر شما