شناسهٔ خبر: 49556326 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

لیگ قهرمانان اروپا؛

طارمی به دنبال درخشش مقابل شاگردان سیمئونه/ میزبانی از روسونری در جهنم آنفیلد

اولین دیدار‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا امشب با برگزاری ۸ دیدار پیگیری می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اولین دیدار‌های مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان اروپا امشب با برگزاری ۸ دیدار پیگیری می‌شود.

رئال مادرید - اینتر / ساعت ۲۳:۳۰

در یکی از مهم‌ترین دیدار‌های مرحله گروهی امشب تیم‌های فوتبال رئال مادرید اسپانیا و تیم فوتبال اینتر میلان ایتالیا در ورزشگاه "سن سیرو" میلان به مصاف یکدیگر می‌روند. کهکشانی‌ها (لقب تیم فوتبال رئال مادرید) با کسب ۱۳ قهرمانی در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا، یکی از پرافتخار‌ترین تیم‌های این مسابقات هستند، اما در آن سوی میدان اینتری‌ها توانستند در این مسابقات ۳ عنوان قهرمانی را کسب کنند.

کریستیانو رونالدو با به ثمر رساندن ۱۰۵ گل و آدریانو با زدن ۱۸ گل بهترین گلزن‌های هر دو تیم در مسابقات لیگ قهرمانان هستند، اما هر دوی این بازیکنان از تیم‌های خود جدا شده و به تیم‌های دیگری اضافه شده اند. این دو تیم در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا ۱۱ بار به مصاف یکدیگر رفته اند، که سهم کهکشانی‌ها ۵ برد و سهم تیم فوتبال اینتر هم ۵ برد بوده است. یک دیدار هم بین این دو تیم با تساوی به پایان رسیده است.

رئال مادرید - اینتر

در ۱۱ دیدار بین این ۲ تیم محبوب ۲۶ گل به ثمر رسیده که سهم هر ۲ تیم ۱۳ گل بوده است. "دانیل سیبرت" داور آلمانی قضاوت این دیدار مهم و حساس را بر عهده دارد. آخرین دیدار این دو تیم به فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا بر می‌گردد. در هر ۲ دیدار رفت و برگشت تیم فوتبال رئال مادرید توانست با نتیجه ۲ بر صفر و ۳ بر ۲ تیم فوتبال اینتر را در هم بکوبد.

رئال مادرید - اینتر

میلان - لیورپول / ساعت ۲۳:۳۰

در یکی از حساس‌ترین دیدار‌های مرحله گروهی امشب تیم‌های میلان و لیورپول در ورزشگاه آنفیلد به مصاف یکدیگر می‌روند. روسونری (لقب تیم فوتبال میلان) در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا توانست ۷ عنوان قهرمانی این مسابقات را کسب کند. هفتمین و آخرین جام تیم فوتبال میلان در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا به سال ۲۰۰۶/۰۷ بر می‌گردد.  

لک لک‌های آنفیلدی (لقب تیم فوتبال لیورپول) توانستند در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا ۶ عنوان قهرمانی کسب کنند. ششمین و آخرین عنوان قهرمانی تیم لیورپول در مسابقات لیگ قهرمانان به سال ۲۰۱۸/۱۹ بر می‌گردد. "فیلیپو اینزاگی" با به ثمر رساندن ۳۳ گل و "ستیون جرارد با زدن ۳۰ گل بهترین گلزن‌های هر دو تیم در تاریخ مسابقات لیگ قهرمانان اروپا هستند.

نکته جالب این است که هر دو تیم در سال‌های ۲۰۰۴/۰۵ و ۲۰۰۶/۰۷ در فینال مسابقات لیگ قهرمانان اروپا به مصاف یکدیگر رفتند که سهم میلانی‌ها یک برد و یک دیدار هم با تساوی بین این دو تیم به پایان رسید، اما لیورپولی‌ها در ضربات پنالتی توانستند تیم فوتبال میلان را شکست دهند و قهرمان مسابقات لیگ قهرمانان اروپا شوند.

فینال لیگ قهرمانان در سال ۲۰۰۴/۰۵ بین این دو تیم محبوب برگزار شد. این دیدار تا پایان ۹۰ دقیقه با نتیجه ۳ - ۳ مساوی شد، اما در ضربات پنالتی تیم فوتبال لیورپول توانست با نتیجه ۳ بر ۲ تیم فوتبال میلان را شکست دهد و قهرمان مسابقات لیگ قهرمانان اروپا شود.

میلان - لیورپول

این دو تیم بار دیگر در فینال مسابقات لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۰۶/۰۷ به هم برخوردند. تیم فوتبال میلان توانست با نتیجه ۲ بر یک تیم فوتبال لیورپول را شکست دهد و قهرمان مسابقات لیگ قهرمانان اروپا شود. در این ۲ دیدار برگزار شده ۹ گل به ثمر رسیده که سهم میلانی‌ها ۵ گل و لیورپولی‌ها ۴ گل بوده است.

میلان - لیورپول

پورتو - اتلتیکو مادرید / ساعت ۲۳:۳۰

این دیدار برای همه ایرانی‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و دلیل این اهمیت حضور مهدی طارمی در ترکیب تیم فوتبال پورتو است. ستاره ایرانی در فصل گذشته مسابقات لیگ قهرمانان اروپا با تیم پورتو توانست تنها شکست تیم چلسی را در این مسابقات با یک ضربه برگردان زیبا رقم بزند و کام شاگردان توخل را تلخ کند.  

پورتو - اتلتیکو مادرید

این ۲ تیم در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا ۶ بار رو در روی همدیگر قرار گرفته اند که سهم تیم فوتبال اتلتیکو مادرید ۲ برد، سهم تیم فوتبال پورتو ۲ برد و ۲ دیدار هم با تساوی به پایان رسیده است. در این ۶ دیدار ۱۴ گل به ثمر رسیده که تیم فوتبال اتلتیکو مادرید ۶ گل و تیم فوتبال پورتو ۸ گل بوده است. "اویدیو هاگان" داور اهل کشور رومانی قضاوت این دیدار را بر عهده دارد.

پورتو - اتلتیکو مادرید

 تیم فوتبال پورتو توانست در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا ۲ عنوان قهرمانی را کسب کند، اما تیم فوتبال اتلتیکو مادرید هیچ عنوان قهرمانی در این مسابقات ندارد. به نظر کارشناسان مختلف جام این مسابقات برای تیم اتلتیکو مادرید طلسم شده است.  آخرین دیدار این ۲ تیم به سال ۲۰۱۳/۱۴ بر می‌گردد. تیم فوتبال اتلتیکو مادرید توانست در هر دو دیدار تیم فوتبال پورتو را با نتایج ۲ بر صفر و ۲ بر یک شکست دهد.

پاری سن ژرمن - کلوب بروژ / ساعت ۲۳:۳۰

"ساندرو شرر" داور سوئیسی قضاوت این دیدار را بر عهده دارد. این دو تیم در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا ۲ بار به مصاف یکدیگر رفته اند که سهم تیم فوتبال پاری سن ژرمن ۲ برد بوده است. در این دو دیدار ۶ گل به ثمر رسیده که این ۶ گل برای تیم فوتبال پاری سن ژرمن بوده است. ادینسون کاوانی با ۳۰ گل و رائول لمبرت با ۹ گل جزء بهترین گلزن‌های هر دو تیم در تاریخ مسابقات لیگ قهرمانان هستند. هر دو دیدار در سال ۲۰۱۹/۲۰ برگزار شد و تیم فوتبال پاری سن ژرمن توانست با نتایج ۵ بر صفر و یک بر صفر تیم فوتبال کلوب بروژ را شکست دهد.  

پاری سن ژرمن - کلوب بروژ

سایر دیدار‌های مسابقات لیگ قهرمانان اروپا به شرح زیر است:

لایپزیگ - منچسترسیتی / ساعت ۲۳:۳۰

دورتموند - بشیکتاش / ساعت ۲۱:۱۵

شاختار دونتسک - مزار شریف / ساعت ۲۱:۱۵

آژاکس - اسپورتینگ / ساعت ۲۳:۳۰

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما