شناسهٔ خبر: 49555863 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تلاش اتحادیه اروپا برای آغاز رایزنی با طالبان

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به وضعیت اسف بار مردمان افغانستان از تلاش بروکسل برای شروع گفتگو با طالبان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی در پارلمان اروپا در مورد بحران اقتصادی جدی در افغانستان با اشاره به گفتگو با طالبان گفت: بروکسل بمنظور آغاز گفتگو با طالبان تلاش می‌کند.

وی با تاکید بر ایجاد کانالی بمنظور گفتگو با طالبان از سوی اتحادیه اروپا گفت: این امر می‌تواند سبب شود تا اتحادیه اروپا کمک‌های بشردوستانه را توزیع کند.

بورل با لازم دانستن گفتگو با طالبان بمنظور خروج افراد آسیب پذیر از این شرایط، نسبت به افزایش قیمت غذا در افغانستان هشدار داد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این راستا افزود: در حال حاضر حدود ۵ میلیون نفر از مردمان افغانستان در شمال کشور با یک قحطی غیر معمول تهدید می‌شوند.

وی با اشاره به تصمیم کمیسیون اروپا درباره افزایش کمک به افغانستان گفت: طبق تصمیم این کمیسیون قرار است کمک به افغانستان چهار برابر شود یعنی از ۵۰ میلیون یورو به ۲۰۰ میلیون یورو افزایش یابد.

بورل گفت: بروکسل از سوی دیگر باید ارتباطات خود را با پاکستان، چین، روسیه، ترکیه، ازبکستان، تاجیکستان و بازیگران کلیدی در منطقه هر چه بیشتر افزایش دهد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از این نیز اعلام کرده بود که: بحران افغانستان پایان نیافته است ما باید نحوه برخورد با طالبان را مشخص کرده و پیامد‌های این بحران را برای مابقی جهان و سیاست دفاعی مان بررسی کنیم.

وی افزود: ماهیت این تعامل به اقدامات دولت جدید افغانستان بستگی دارد. ما وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا درباره پنج مسئله توافق کردیم:

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما