شناسهٔ خبر: 49552969 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس هجدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی خبرداد؛

زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورایی یکی از اهداف اجلاس پیرغلامان

تبریز- رئیس هجدهمین اجلاس بین المللی پیر غلامان و خادمان حسینی گفت : یکی از دلایل برگزاری این اجلاس، زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورایی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی رحمتی عصر امروز سه شنبه در هجدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی که در مسجد کبود برگزار شد گفت: هجدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی با حضور ۲۰ میهمان خارجی از کشورهای هند، پاکستان، آلمان، عراق، ترکیه، آذربایجان و آرژانتین برگزار شد.

رئیس هجدهمین اجلاس بین المللی پیر غلامان و خادمان حسینی ادامه داد: برگزاری مجالس روضه‌های خانگی یکی از برنامه‌هایی است که در این اجلاس مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: یکی از دلایل اصلی آغاز به کار هجدهمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی، زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورایی است.

رحمتی با بیان اینکه هجدهمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی، پذیرای ۱۸۰ میهمان داخلی از استان‌های مختلف است توضیح داد: معرفی پیر غلامان به عنوان چهره‌های شاخص فرهنگی و دارای مرجعیت اجتماعی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری مذهبی است که یکی از اهداف مهم این اجلاس، بازنمایی رسانه‌ای پیر غلامان حسینی است.

وی افزود: خونخواهی سالار و سرور شهیدان ابا عبدالله الحسین، هویت اصلی مردمان این دیار است که با حماسه آفرینی خود در هشت سال جنگ تحمیلی، ستارگان درخشانی را تقدیم ولایت کردند.

نظر شما