شناسهٔ خبر: 49550920 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

دومین مرکز شبانه روزی تزریق واکسن کووید ۱۹ در هلال احمر آبادان راه اندازی شد

پیش از ظهر امروز و با حضور معاون اورژانس کشور، دومین مرکز شبانه روزی تزریق واکسن کووید ۱۹، در محل ساختمان جمعیت هلال احمر آبادان راه اندازی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از آبادان؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان در این آئین گفت: با توجه به اینکه گروه‌های سنی تزریق واکسن در کشور پایین آمده و بایستی جمعیت بیشتری را واکسینه کنیم لذا نیاز است تا به همان نسبت، تعداد مراکز تجمیعی تزریق واکسن را نیز افزایش دهیم.

شکراله سلمان زاده؛ اظهار کرد: شرایط آب و هوایی منطقه ما خاص است و بسیاری از مردم تمایل دارند که در ساعات شب از منزل خارج شوند و به همین سبب مراکز شبانه‌روزی تزریق واکسن کووید ۱۹ را در سطح منطقه ی جنوب غرب خوزستان (شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان) راه‌اندازی کردیم.

وی افزود: بر همین اساس با همکاری مرکز فوریت‌های پزشکی آبادان و جمعیت هلال احمر آبادان، دومین مرکز شبانه‌روزی تزریق واکسن را در محل این جمعیت دایر کردیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان در ادامه با اشاره به افزایش تعداد مراکز واکسیناسیون شبانه روزی در سطح منطقه، تصریح کرد: یک مرکز تجمیعی واکسن در روزهای گذشته در محل مصلی نماز جمعه آبادان به صورت شبانه‌روزی فعالیت خود را آغاز کرد و امروز نیز دو مرکز شبانه روزی واکسیناسیون دیگر نیز در شهرهای آبادان و خرمشهر امروز فعالیت خود را آغاز کردند.

سلمان زاده، با بیان اینکه به دنبال آنیم تا در روزهای آتی ۲ مرکز شبانه‌روزی دیگر را نیز در آبادان و خرمشهر دایر کنیم، یادآور شد: در حال حاضر در جنوب غرب خوزستان افراد بالای ۳۰ سال امکان تزریق واکسن را دارند و به دنبال آن هستیم تا هیچ کس بدون تزریق واکسن از مراکز خارج نشود.

وی گفت: خوشبختانه واکسن به مقدار کافی وجود دارد و با توجه به محموله‌هایی که در روزهای اخیر وارد منطقه شد و در روزهای آتی نیز محوله های دیگر به کشور و به طبع آن به منطقه ی ما نیز وارد می شود، امید می رود که مشکل کمبود واکسن پیدا نکنیم.

در ادامه معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور، با بیان اینکه امروز این توفیق را داشتیم که خدمت همکارانمان در دانشگاه علوم پزشکی آبادان باشیم، اظهار کرد: بیش از یک سال و نیم است از اپیدمی کووید ۱۹ در کشور می گذرد و همکاران حوزه ی سلامت در این مدت به صورت شبانه روز تلاش کردند و افتخار آفریدند. از جمله مناطقی در کشور که این زحمات تجلی و نمود ارزشمندی داشته و تیم دلسوز و پای کارشان در این باره به خوبی عمل کرده اند منطقه ی جنوب غرب خوزستان یعنی منطقه ی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی آبادان بوده که خوشبختانه حرکت و تلاش ارزشمندی انجام داده اند.

حسین عرفانی؛ گفت: امروز شاهد آنیم که با توجه به شرایط آب و هوایی گرم منطقه جنوب کشور و بسیاری از فعالیت های اجتماعی و حتی حضور افراد در خارج از منزل که در ساعات شب اتفاق بیفتد اما مراکز واکسیناسیون شبانه روزی کووید ۱۹ در شهر آبادان افتتاح شده. امید می رود این اقدام منشاء خیر، برکت و سلامتی و قدم بزرگ و مثبتی در جهت کنترل همه گیری کرونا باشد.

وی افزود: امیدواریم مردم فهیم آبادان و دیگر شهرهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی آبادان با کمک، مشارکت، دانش سلامت و رعایت شیوه نامه های بهداشتی در کنار انجام واکسیناسیون بتوانند حرکتی که در جهت کنترل بیماری کووید ۱۹ آغاز شده را در یک هم افزایی خوب و در جهت کنترل کرونا در جامعه به سرانجام خوبی برسانند.

وی اظهار کرد: در کنار آنچه گفته شد بایستی تلاش شود تا خدای ناکرده در کنار موضوع همه گیری کووید ۱۹، همه گیری اطلاعات غلط را نداشته باشیم و شرط آن هم داشتن سعه صدر، خوش رویی و خوش برخوردی نیروهای انجام واکسیناسیون با مراجعان است. مشکل کووید ۱۹، مشکل عمومی جامعه است و کسانی که در حوزه ی سلامت تلاش کردند و حتی مراجعان از پیکره ی همین جامعه هستند و لذا بایستی با خوش رویی و حسن سلوک رفتار شود ضمن اینکه مراجعان نیز با رعایت نظم، فاصله گذاری اجتماعی، صبر و تومانینه در مراکز واکسیناسیون حضور پیدا کنند.

معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشورتصریح کرد: امید می رود تا با بالا رفتن پوشش واکسیناسیون بتوانیم با قطع چرخه ی انتقال بیماری کووید ۱۹ در جامعه، شاهد ریشه کنی ویروس منحوس کرونا نیز باشیم.

48

افتتاح دومین مرکز شبانه روزی تزریق واکسن کرونا در آبادان افتتاح دومین مرکز شبانه روزی تزریق واکسن کرونا در آبادان افتتاح دومین مرکز شبانه روزی تزریق واکسن کرونا در آبادان افتتاح دومین مرکز شبانه روزی تزریق واکسن کرونا در آبادان افتتاح دومین مرکز شبانه روزی تزریق واکسن کرونا در آبادان افتتاح دومین مرکز شبانه روزی تزریق واکسن کرونا در آبادان افتتاح دومین مرکز شبانه روزی تزریق واکسن کرونا در آبادان افتتاح دومین مرکز شبانه روزی تزریق واکسن کرونا در آبادان افتتاح دومین مرکز شبانه روزی تزریق واکسن کرونا در آبادان افتتاح دومین مرکز شبانه روزی تزریق واکسن کرونا در آبادان افتتاح دومین مرکز شبانه روزی تزریق واکسن کرونا در آبادان افتتاح دومین مرکز شبانه روزی تزریق واکسن کرونا در آبادان

نظر شما