شناسهٔ خبر: 49549271 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

المپیکی‌های ورزش قم تجلیل شدند

اداره کل ورزش و جوانان استان قم از پنج ورزشکار قمی اعزامی به بزرگترین رویداد ورزشی سال 2021 جهان یعنی المپیک و پارالمپیک توکیو قدردانی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در بازی‌های المپیک و پارالمپیک 2021 توکیو ژاپن تعداد پنج ورزشکار از استان قم به میدان رفتند، در حالی که چهار نفر آنها در رشته‌های والیبال نشسته و بسکتبال با ویلچر به بازی‌های پارالمپیک اعزام شدند و یک نفر در رشته کشتی در رویداد المپیک حضور یافت.

حسین گلستانی و سیدحسین حسینی‌ در رشته والیبال نشسته عضو تیم ملی اعزامی ایران به بازی‌های پارالمپیک بودند که این تیم با شکست تمامی حریفان خود به روند موفقیت‌ها در پارالمپیک ادامه داد و مقتدرانه مقام نخست و عنوان قهرمانی را به دست آورد تا دو نماینده قم با مدال خوشرنگ طلا به ایران و شهر قم بازگردند.

همچنین محمد محمدنژاد و رضا عیوضی در رشته بسکتبال با ویلچر به بازی‌های پارالمپیک 2021 توکیو اعزام شدند، بازیکنانی که از تیم باشگاهی ایثار قم مدارج ترقی را طی کرده و در این رشته مطرح شدند و همراه با تیم ملی ایران رتبه نهم بازی‌ها را به دست آوردند، نفراتی که از چهره‌های مستعد این رشته به شمار می‌روند.

پس از پایان بازی‌های المپیک و پارالمپیک 2021 و بازگشت ملی‌پوشان از توکیو، امروز مراسم در اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد و در آن از حسین گلستانی و سیدحسین حسینی دارنده مدال طلای مسابقات والیبال نشسته پارالمپیک، محمد محمدنژاد و رضا عیوضی ورزشکاران ملی‌پوش بسکتبال با ویلچر و علیرضا نجاتی ملی‌پوش قمی تیم ملی کشتی فرنگی در المپیک توکیو با اهدای جوایز نقدی تقدیر به عمل آمد.

علیرضا نجاتی ملی‌پوش کشتی فرنگی استان قم که پس از کسب مدال برنز مسابقات 2019 قهرمانی بزرگسالان جهان در نور سلطان قزاقستان مجوز حضور در المپیک را کسب کرده بود، در این رویداد بزرگ نتوانست انتظارات را برآورده کرده و در همان مرحله نخست از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

انتهای پیام / 78002

نظر شما