شناسهٔ خبر: 49545173 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

بهترین مکمل‌ها برای درمان نفخ و گازهای بدن

نفخ معده مشکل رایجی است که می‌تواند به دلایل مختلف مانند سندرم روده تحریک پذیر و نداشتن رژیم غذایی متنوع بروز کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا، به نقل از روسیا الیوم، علت نفخ شکم هرچه باشد ، تعدادی مکمل غذایی وجود دارد که می تواند به مبارزه با نفخ کمک کند.

پروبیوتیک ها

پروبیوتیک ها، باکتری ها و مخمرهای مفیدی هستند که به شکل قرص تولید می شوند. پروبیوتیک ها با تأثیر بر اعصاب کنترل کننده حرکات روده به ارسال غذا از طریق روده کمک می‌کنند. آنها همچنین به تعادل مجدد باکتری های موجود در روده شما کمک می‌کنند و به ویژه برای کمک به مشکلات ناشی از گاز اضافی مفید هستند.

گلوتامین (ال-گلوتامین)

گلوتامین یک آمینو اسید است که در بدن شما یافت می‌شود، اما ۳۰ درصد آن در روده ما یافت می‌شود. این به حفظ یکپارچگی سلول‌های روده کوچک و همچنین یکپارچگی اتصالات روده‌ای کمک می‌کند تا ذرات بزرگ و هضم نشده غذا از روده کوچک به خون منتقل نشوند. مکمل معمولاً به صورت پودر است و باید طبق دستورالعمل بسته و با آب مخلوط شود.

ریشه زنجبیل

ریشه زنجبیل با تسکین معده، رفع نفخ و حمایت از حرکات منظم روده ارتباط دارد. ریشه زنجبیل حاوی بیش از ۴۰۰ ترکیب بیوشیمیایی منحصر به فرد است و همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی است که می‌تواند به روند گوارش کمک کند.

پوسته پسیلیوم

پوسته های Psyllium نوعی فیبر است که انسان نمی تواند به طور کامل هضم کند و ممکن است به نظر برسد که کمکی نمی‌کند اما در واقع بسیار مفید است.

وقتی پوسته های پسیلیوم مصرف می‌کنید ، ژلی در روده شما ایجاد می‌کند که آب را به دام می‌اندازد ، حجم مدفوع را افزایش می‌دهد و رفتن به دستشویی را برای شما آسان می‌کند.

Psyllium همچنین می‌تواند با عمل به عنوان یک پری بیوتیک و حمایت از تعداد باکتری های تولیدکننده اسیدهای چرب مفید زنجیره کوتاه ، بر میکروبیوم روده شما تأثیر مثبت بگذارد.

روغن نعناع

روغن نعناع توسط سرویس بهداشت ملی انگلیس (NHS) برای تسکین گرفتگی و نفخ معده توصیه می شود. این ماده با کمک به شل شدن ماهیچه های دیواره روده کار می کند که باعث می شود غذا به راحتی عبور کند و نفخ را کاهش می دهد.

شما باید مکمل های روغن نعناع را حدود یک ساعت قبل از هر وعده غذایی برای کمک به هضم غذا مصرف کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

نظر شما