شناسهٔ خبر: 49542734 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

ممانعت آمریکا از عملیات پهپاد‌های حشدالشعبی علیه داعش

یکی از فرماندهان الحشد الشعبی تاکید کرد که واشنگتن برای حمایت از تروریست‌ها، از پرواز پهپاد‌های این سازمان برای شناسایی و رصد تحرکات آن‌ها جلوگیری می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «قاسم الکریطی» فرمانده عملیات تیپ ۴۱ در سازمان الحشد الشعبی عراق، امروز (سه‌شنبه، ۱۴ سپتامبر)، با اعلام این‌که، هنوز کنترل حریم هوایی کشورش در اختیار آمریکا است گفت که آمریکایی‌ها پرواز پهپاد‌های سازمان الحشد الشعبی را مختل می‌کنند و مانع رصد تحرکات تروریست‌ها می‌شوند.

وی در گفتگو با پایگاه خبری «المعلومه»، تصریح کرد: مداخله آمریکا در پرونده امنیتی، به فعالیت گروه‌های تروریستی کمک زیادی کرده است. الحشد الشعبی مجهز به پهپاد‌هایی علاوه بر پهپاد‌های وزارت دفاع برای رصد تحرکات عناصر تروریستی است. اما نیرو‌های آمریکایی پرواز این پهپاد‌ها را مختل می‌کنند و این امر خدمت به تروریست‌ها است.

الکریطی افزود: اگر این پهپاد‌ها بتوانند پرواز کنند و آسمان را پوشش دهند، می‌توانند هرگونه حرکت تروریستی را زیر نظر داشته باشند. به ویژه که به دوربین‌های حرارتی برای نظارت بر هر وضعیت یا اقدامات جنایتکارانه‌ای در مناطق صلاح الدین مجهزند.

این فرمانده الحشد الشعبی تاکید کرد که امکان نظارت بر مناطقی که دشمن از آن‌ها حرکت می‌کند و همچنین نقاط مبدا فعالیت آن و از بین بردن آن‌ها از طریق همین پهپاد‌ها وجود دارد، اما طرف آمریکایی مانع پرواز این پهپاد‌ها می‌شود.

کنترل حریم هوایی عراق کاملا در دست آمریکا است و به اعتقاد ناظران و تحلیلگران سیاسی، واشنگتن با هیچ توافقی از سیطره کامل بر حریم هوایی عراق دست نخواهد کشید. قصد دولت آمریکا از اعلام موافقت با عقب‌نشینی نیروهایش از عراق، صرفا کاهش تنش در این کشور و تغییر ماموریت این نیرو‌ها بر روی کاغذ است.

نظر شما