شناسهٔ خبر: 49525003 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فعالیت ۶۷۷ کانون فرهنگی و هنری در مساجد خراسان جنوبی

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی از فعالیت ۶۷۷ کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام سبزه کار مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: در حال حاضر در خراسان جنوبی ۶۷۷ کانون در زمینه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی، قرآنی و خانواده درمساجد استان فعال است.

او افزود: از ابتدای سال تاکنون ۴ کانون جدید به طور رسمی تأسیس شده است.

حجت الاسلام سبزه کار ادامه داد: بعد از راه اندازی، مبلغ یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به حساب کانون برای خرید تجهیزات اولیه واریز می‌شود.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی ادامه داد: کانون‌ها بر اساس فعالیت‌هایی که در سامانه بچه‌های مسجد ثبت می‌کنند اعتبار و امتیاز می‌گیرند که در این صورت عدالت فرهنگی هم در این زمینه رعایت می‌شود.

او با بیان اینکه برای ایجاد کانون‌های جدید در همه شهرستان‌های استان برنامه جدید داریم اظهار کرد: در هر شهرستان، روستا و یا محله‌ای که به اقتضای جمعیت درخواست تأسیس کانون داده شود کانون جدید ایجاد می‌کنیم.

حجت الاسلام سبزه کار تصریح کرد: نزدیک به ۱۶ کانون هم پرونده‌های آن‌ها در دست بررسی است که بعد از گذراندن روند اداری و تکمیل مدارک مربوطه و ثبت در سامانه مساجد تأسیس خواهند شد و مبالغ به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی گفت: هدف از ایجاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، جلوگیری و مبارزه با جنگ نرم، احیای کارکرد‌های مساجد و جذب جوانان و نوجوانان به مسجد است.

انتهای پیام/ س

نظر شما