شناسهٔ خبر: 49520378 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نگرانی مؤسسات امنیتی اسرائیل از اوضاع زندان‌ها/ رئیس سابق زندان جلبوع: شکست فجیعی خوردیم

درحالی که نگرانی زیادی در مؤسسات امنیتی رژیم صهیونیستی درباره اوضاع ملتهب زندان‌های این رژیم بعد از فرار اسرای فلسطینی وجود دارد، رئیس سابق زندان جلبوع اعتراف کرد که اسرائیل متحمّل شکست فجیعی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اینترنتی رأی الیوم، به دنبال انفجار اوضاع در زندان‌های رژیم صهیونیستی بعد از فرار 6 اسیر فلسطینی و اقدامات جنایت‌کارانه مقامات رژیم اشغالگر علیه سایر اسرا، مسئولان مؤسسه امنیتی این رژیم با انتقاد تند از اداره زندان‌ها درباره عواقب این اقدامات ابراز نگرانی کردند.

در همین راستا یک منبع عالی‌رتبه صهیونیست به وب‌سایت صهیونیستی «والا» اعلام کرد که اسرای فلسطینی روحیه و انگیزه روانی بالایی برای شعله‌ور کردن اوضاع دارند.

درگیری و زد و خورد در زندان‌های رژیم صهیونیستی پس از تصمیم این رژیم برای جدا کردن اسرا از یکدیگر و تقسیم کردن آنها در زندان‌های مختلف آغاز شد.

مقام مذکور اسرائیلی گفت که طی دو روز گذشته بیش از 300 اسیر متعلق به جنبش جهاد اسلامی در زندان‌های اسرائیل تقسیم شدند و همین امر موجب خشم اسرا و شورش آنها شد.

وب‌سایت اسرائیلی والا گزارش داد که مقامات ارشد اداره زندان‌ها به منظور مشاوره حقوقی پس از فرار زندانیان امنیتی از زندان جلبوع، برای آماده سازی تحقیقات جنایی و یا ایجاد یک کمیته تحقیق نزد تعدادی از وکلا رفتند.

یک منبع آگاه به جزئیات این اقدامات مسئولان اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی به وب‌سایت والا گفت که فشار زیادی در میان مسئولان اسرائیلی در اداره زندان‌ها وجود دارد.

«راویو دروکر» کارشناس سیاسی با تجربه رژیم صهیونیستی در شبکه 13 تلویزیون این رژیم اعلام کرد که ممکن است رئیس اداره زندان‌ها اولین کسی باشد که بهای فرار اسرای فلسطینی از زندان جلبوع را می‌پردازد.

در همین زمینه رئیس سابق زندان جلبوع در مصاحبه با وب‌سایت روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارانوت اظهار داشت که 6 اسیر فلسطینی از مقابل چشمان ما عبور کردند و این خطرناک‌ترین حادثه‌ای است که می‌تواند اتفاق بیفتد. امروز برای اداره زندان‌ها روز بسیار غم‌انگیزی است و به ویژه برای شخص من که نزدیک به چهار دهه از عمر خود را وقف خدمت به زندان‌های اسرائیل کردم. این یک اتفاق شرم‌آور و خطرناک‌ترین حادثه‌ای است که طی دهه‌های گذشته برای اسرائیل رخ داده است.

وی افزود: در بررسی نتایج مشخص شد که شکست و اشتباهاتی وجود دارد. این اولین عملیات فرار اسرای فلسطینی نیست و پیش از این چنین تلاش‌هایی وجود داشته است. زندان جلبوع از نظر امنیتی در سطح بسیار بالایی قرار دارد و به همین دلیل فرار اسرا از این زندان برای اسرائیل بسیار خطرناک است. ما در این عملیات به طرز فجیعی شکست خوردیم و این امر نیاز به یک آگاهی جامع دارد.

از طرف دیگر «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی تأکید کرد که بعد از درگیری میان اسرای فلسطینی و مقامات زندان‌ها، اسرائیل برای همه سناریوها آماده است.

نفتالی بنت گفت که این حوادث می‌تواند طرف‌های زیادی را تحت تأثیر قرار دهد؛ بنابراین همه سرویس‌های امنیتی تلاش‌های مشترکی در این زمینه انجام می‌دهند.

تعدادی از زندان‌های اسرائیلی پس از یورش شمار زیادی از نیروهای رژیم اشغالگر به آنها، بعد از فرار 6 تن از اسرای فلسطینی از زندان فوق امنیتی «جلبوع» شاهد حالت آماده‌باش است.

انتهای پیام/؛

نظر شما