شناسهٔ خبر: 49517889 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

ارتش سوریه پس از 10 سال وارد شهرک «الیادوده» شد

نیروهای ارتش سوریه طی توافق با بزرگان عشایر منطقه و با میانجیگری روسیه، وارد شهرک «الیادود» در جنوب سوریه شدند.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| نیروهای ارتش سوریه امروز (دوشنبه) به همراه نیروهای پلیس نظامی روسیه طی توافق روز گذشته، وارد شهرک «الیادود» در استان درعا واقع در جنوب سوریه شدند.

 

به گزارش فارس، به نوشته وبگاه شبکه المیادین، ارتش سوریه روز گذشته با میانجیگری روسیه توانسته بود با بزرگان عشایر داخل این شهرک به توافق برسد که طی این توافق گروه‌های مسلح می‌بایست تمامی سلاح‌های خود را تحویل ارتش سوریه داده و کنترل شهرک را به دولت دمشق بسپارند.

 

از این رو، ارتش سوریه به محض ورود به شهرک، اقدام به دایر کردن مرکزی برای رسیدگی به وضعیت عناصر مسلح کرد و قرار است با نظارت نظامیان روسیه و شیوخ عشایر، سلاح‌های معارضان مسلح تحویل گرفته شود. همچنین نظامیان ارتش سوریه قرار است تفتیش خانه به خانه انجام دهند.

 

ورود ارتش سوریه به شهرک «الیادود» پس از آن صورت می‌گیرد که منطقه «درعا البلد» در شهر درعا نیز هفته گذشته به همین شکل به کنترل کامل ارتش سوریه در آمد. ورود ارتش سوریه به این منطقه پس از آن صورت گرفت که حدود 850 فرد مسلح، اسلحه خود را تحویل دادند تا به موجب توافق آتش بس صورت گرفته، از پیگرد قانونی معاف شوند. این توافق قرار است در شهرک «الیادود» نیز اجرا شود.

 

نظر شما