شناسهٔ خبر: 49516687 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دستگیری عامل توزیع دارو و مکمل‌های ورزشی غیرمجاز /پس انداز‌های پدر بازنشسته بدون اطلاع او خرج شد

مهم‌ترین حوادث ۲۲ شهریورماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۲۲ شهریورماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

سرقت پراید در شیراز و کشف در سپیدان 

فرمانده انتظامی سپیدان از کشف یک خودرو پراید مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار اظهار داشت: ماموران انتظامی این شهرستان هنگام گشت زنی در اطراف روستای شول به یک خودرو پراید که در کنار خیابان به صورت بلاصاحب پارک بود مشکوک شدند.

او تصریح کرد: با بررسی‌ها و استعلام‌های لازم مشخص شد خودرو مورد نظر سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان با اشاره به اینکه تلاش برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان ادامه دارد، گفت: شهروندان توصیه‌های ایمنی پلیس در زمینه پیشگیری از سرقت خودرو را جدی گرفته و هرگونه موارد مشکوک را به سامانه ۱۱۰ گزارش دهند.

اتوبوس حامل کالای قاچاق به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از توقیف یک دستگاه اتوبوس حامل کالای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت بیان داشت: ماموران انتظامی پاسگاه فهلیان حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را به منظور بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو مسافربری یک دستگاه تردمیل، یک دستگاه کولر گازی، ۷۲ جفت کفش اسپرت، ۱۰۰ عدد لیزر، ۱۸ عدد دوربین شکاری، ۱۲۰ عدد سه پایه دوربین، ۱۶ عدد چراغ شارژی و ۲۷۰ جفت دستکش خارجی قاچاق و فاقد مجوز قانونی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌ا‌ند، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۷ میلیارد و ۹۲۳ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران انتظامی شهرستان فیروزآباد هنگام ایست و بازرسی مقطعی به ۷ دستگاه خودرو سبک و سنگین مظنون و خودرو‌ها را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو‌ها مقادیر زیادی کالای قاچاق شامل ۶ هزار و ۷۶۳ قوطی انواع نوشیدنی، ۹ هزار و ۴۰۰ عدد شاخه گل، ۶۰۰ ثوب البسه، ۱۶۰ کیلوگرم برنج، ۲۴۰ عدد انواع لوازم خرازی، ۲ دستگاه ال‌ای دی و ۲ دستگاه کولر گازی قاچاق و فاقد مدارک گمرکی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد با بیان اینکه در این رابطه ۹ نفر دستگیر شدند، افزود: ارزش این محموله‌های قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۷ میلیارد و ۹۲۳ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ جوکار از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز از جمله قاچاق و توزیع کالا‌های ممنوعه توسط افراد فرصت طلب و سودجو، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ اطلاع دهند.

پس انداز‌های پدر بازنشسته بدون اطلاع او خرج شد

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری عامل برداشت غیر مجاز اینترنتی از حساب بانکی شهروند شیرازی خبر داد و گفت: عدم دقت در حفظ اطلاعات حساب‌های بانکی، زمینه ساز جرایم اینترنتی می‌شود.

سرهنگ حشمت سلیمانی بیان کرد: با مراجعه مردی ۷۰ ساله به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز ۱۲۰ میلیون ریال از حساب بانکی‌اش، موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان قرار گرفت.

او تصریح کرد: در اقدامات اولیه کارشناسان مشخص شد که متهم با استفاده از کارت شاکی اقدام به خرید یک دستگاه گوشی هوشمند موبایل به صورت اینترنتی کرده است.

رئیس پلیس فتا استان گفت: در بررسی‌های بیشتر مشخص شد متهم پسر ۱۶ ساله شاکی است و پس از حضور در این پلیس منکر انجام هرگونه عمل مجرمانه شد، ولی با دیدن ادله دیجیتال و مستندات به بزه انتسابی خود اعتراف کرد.

سرهنگ سلیمانی افزود: متهم در اعترافات خود بیان داشت همیشه می‌دانستم که مبالغ زیادی پول در کارت بانکی پدرم موجود است و همچنین از رمز کارت وی نیز با خبر بودم و از طرفی دوستانم گوشی‌های هوشمند داشتند و من هم می‌خواستم مثل آن‌ها گوشی موبایل جدید داشته باشم و این موضوعات باعث وسوسه من شد و بدون اینکه پدرم متوجه شود با کارت بانکی وی اقدام به خرید کردم.

این مقام سایبری به شهروندان توصیه کرد: کارت‌ها و اطلاعات بانکی خود را در محل‎های امن و دور از دسترس دیگران نگهداری کنید و هنگام انجام هرگونه تراکنش دقت کنید که اطلاعات در اختیار افراد دیگر قرار نگیرد.

او از عموم مردم خواست هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمی) یا به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت سرقتی در کوه چنار

فرمانده انتظامی کوه چنار گفت: روز گذشته گشت کلانتری ۱۱ شهر قائمیه موفق به کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت سرقتی شدند.

سرهنگ لطف الله محمدی بیان کرد: گشت انتظامی کلانتری ۱۱ قائمیه هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی تعداد زیادی موتورسیکلت عبوری یا پارک شده و بلاصاحب در معابر را از طریق استعلام شماره پلاک مورد بررسی قرار دادند.

او افزود: پس از استعلام مشخص شد ۲ دستگاه از موتورسیکلت‌ها دارای سابقه سرقت است که جهت بررسی بیشتر به مقر انتظامی دلالت داده شد.

فرمانده انتظامی کوه چنار با اشاره به انجام اقدامات لازم برای شناسایی و تحویل موتورسیکلت‌ها به مالباختگان، تصریح کرد: تلاش برای شناسایی و دستگیری سارقان به صورت جدی در دستور کار پلیس قرار دارد.

سرهنگ محمّدی به شهروندان توصیه کرد به مراقبت از وسایل نقلیه خود توجه بیشتری داشته باشند و هیچگاه خودرو و موتورسیکلت فاقد سند و مدارک شناسائی لازم را به هر شکل خریداری و استفاده نکنند.

پراید حامل تریاک در زرین‌دشت توقیف شد

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از کشف ۱۵ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک و دستگیری راننده خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی‌فرد اظهار داشت: ماموران انتظامی زرین‌دشت در راستای تشدید طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "جهرم- شیراز" به یک سواری پراید مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو ۱۵ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری سارقان و کشف ۶۰۰ میلیون اموال مسروقه

فرمانده انتظامی شهرستان "استهبان" از دستگیری ۲ سارق سابقه‌دار و کشف ۶۰۰ میلیون اموال مسروقه خبر داد.

سرهنگ حسین اکبرپور بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از باغات در سطح شهرستان استهبان، شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: مأموران کلانتری شهر رونیز با انجام اقدامات تخصصی موفق شدند در این خصوص ۲ سارق سابقه دار را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان استهبان با بیان اینکه سارقان در بازجویی اولیه به ۳ فقره سرقت از باغات اعتراف کردند، گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان، ۱۰۰ متر سیم آلومینیومی، ۱۵ کیلو سیم مس آب شده، یک دستگاه موتور کولر، یک دستگاه سنگ فرز و ۵۰ کیلوگرم شیره گیاهی آنغوزه مسروقه کشف شد.

سرهنگ اکبرپور با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

دستگیری عامل توزیع دارو و مکمل‌های ورزشی غیرمجاز 

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از دستگیری عامل توزیع مکمل‌های ورزشی غیرمجاز به ارزش ۲ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی فرد بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران انتظامی پاسگاه خسویه زرین‌دشت با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در منزل خود اقدام به خرید و فروش دارو‌های غیرمجاز می‌کند که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل موفق شدند ۲ هزار و ۴۳۰ عدد قرص تقویتی بدن سازی، ۲۰ عدد آمپول حجم دهنده و ۲۵ بسته مکمل ورزشی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زرین‌دشت با بیان اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۲ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف بیش از ۵۰ کیلو تریاک در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۵۰ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از یک دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ داود امجدی گفت: ماموران انتظامی لارستان حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور "بندرعباس-شیراز" به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران انتظامی در بازرسی از آن خودرو ۵۰ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در زیر جای خواب کابین راننده جاسازی شده بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، گفت: پلیس این شهرستان با تمام توان در حفظ امنیت مردم تلاش می‌کند و از شهروندان تقاضا می‌شود در صورت برخورد با افراد مشکوک مراتب را به سامانه ۱۱۰ اعلام کنند.

کشف ۱۴ کیلو تریاک در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۱۴ کیلو تریاک و دستگیری ۲ متهم در یکی از محله‌های این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی افزود: مأموران کلانتری "۲۰ گل سرخ" شهرستان شیراز با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند افرادی در منزل خود اقدام به خرید و فروش مواد مخدر به صورت گسترده می‌کنند که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی و همکاری با پلیس فرودگاه شیراز به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل، ۱۴ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه در این خصوص ۲ متهم دستگیر و تحویل مرجع قضائی شدند، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از فعالیت سوداگران مرگ، گزارش آن را به پلیس ۱۱۰ اعلام کنند.

کشف احشام قاچاق در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۱۷ رأس گوسفند قاچاق به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد بیان کرد: مأموران انتظامی داراب هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی به ۲ دستگاه سواری پژو حامل احشام مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: مأموران در بازرسی از خودرو‌های توقیف شده ۱۷ رأس گوسفند قاچاق که فاقد مجوز از دامپزشکی بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی داراب با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند، اظهار داشت: در این رابطه ۲ نفر جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

توقیف پراید حامل تریاک در فسا

فرمانده انتظامی فسا از کشف ۱۳ کیلو تریاک در بازرسی از سواری پراید در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام اظهار کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فسا حین کنترل محور‌های مواصلاتی به یک خودرو پراید مشکوک و با علائم هشدار دهنده آن را توقیف کردند.

او افزود: افسران پلیس در بازرسی از این خودرو، ۱۳ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف و دو نفر را در این رابطه نیز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی فسا خاطر نشان کرد: متهمان دستگیر شده که یکی از آنان محکوم متواری مواد مخدر بود با پرونده متشکله روانه دادسرا شدند.

توقیف ۲۳ دستگاه موتورسیکلت متخلف

فرمانده انتظامی آباده گفت: ۲۳ دستگاه موتورسیکلت متخلف در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان توقیف و روانه پارکینگ شد.

سرهنگ سید ابوالفضل مسعودی اظهار داشت: در راستای پیگیری مطالبات مردمی و با توجه به مزاحمت‌های موتوسوران متخلف برای شهروندان، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با موضوع برخورد با راکبان موتورسوار طی ۴۸ ساعت گذشته در شهرستان آباده  اجرا شد.

او افزود: در این طرح‌ها مأموران انتظامی ۲۳ دستگاه موتورسیکلت که با ایجاد صدای ناهنجار، حرکت در جهت خلاف، حرکات نمایشی، حرکت در پیاده رو و عدم استفاده از کلاه ایمنی برای خود و شهروندان ایجاد مزاحمت و خطر می‌کردند را توقیف و روانه پارکینگ کردند

سرهنگ مسعودی با اشاره به ابراز رضایتمندی شهروندان از این طرح‌ها، گفت: پلیس با افرادی که بخواهند در آرامش مردم خلل وارد کنند هیچ گونه مسامحه‌ای نخواهد داشت و با آن‌ها برابر قانون برخورد قانونی و قاطع خواهد کرد.

کشف ۴۷ حلقه لاستیک قاچاق در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از کشف ۴۷ حلقه لاستیک قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در بازرسی از یک منزل مسکونی خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان بیان داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر دپو مقدار قابل توجهی لاستیک قاچاق در یک منزل مسکونی در یکی از محله‌های کازرون، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۲ حضرتی این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل ۴۷ حلقه لاستیک خارجی قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه، خاطر نشان کرد: بنابر نظر کارشناسان ارزش لاستیک‌های کشف شده یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ زراعتیان با تاکید بر برخورد قاطع و قانونی پلیس با هرگونه قانون‌شکنی و اخلال در بازار، از شهروندان خواست برای جلوگیری از سودجویی افراد فرصت‌طلب در زمینه قاچاق مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ 

نظر شما