شناسهٔ خبر: 49508674 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ساره جوانمردی: مصوبه استخدام قهرمانان پارالمپیک تغییر کند

شیراز-ایرنا- دارنده سه نشان طلای پارالمپیک با اشاره به اینکه حدود  ۱۱ سال است به صورت قراردادی در اداره کل ورزش و جوانان کارمی‌کنم، اعلام کرد: وضعیت استخدام قراردادی امنیت شغلی برای امثال من ندارد و مصوبه استخدام مجلس باید تغییر کند.

صاحب‌خبر -

ساره جوانمردی دوشنبه در مصاحبه با ایرنا به حقوق صندوق حمایت از ورزشکاران اشاره کرد و افزود : حقوقی که از این صندوق به مبلغ یک میلیون تومان دریافت می کنیم ناچیز است و امیدوارم این رقم هم تغییر کند.

شاید کسی نخواهد بچه دار شود

وی ادامه داد:‌حدود ۶ سال پیش در مجلس مصوبه‌ای برای استخدام  قهرمانان پارالمپیک به تصویب رسید که باید تغییر کند؛در مصوبه مجلس آمده است که فرزندان قهرمانان پارالمپیک می توانند استخدام شوند، شاید کسی نخواهد بچه دار شود.

جوانمردی اضافه کرد: بارها به این مصوبه اعتراض کردم و حتی در ملاقات با سلطانی فر وزیر سابق ورزش و جوانان این موضوع را مطرح کردم اما گفتند مصوبه است و دیگرنمی شود کاری کرد.

دوران قهرمانی تمام می شود،نمایندگان مجلس توجه کنند 

پرچمدار پارالمپیک توکیو ادامه داد: سرانجام دوران قهرمانی تمام می شود و ما باید به فکر پس از آن باشیم و از نمایندگان مجلس می خواهم این قانون را تغییر دهند زیرا شرایط قراردادی برای کارمندان امنیت شغلی ندارد و هر سال باید نگران باشیم که آیا قرار داد ما تمدید می شود و یا نه و این امر هم ربطی به اداره کل ورزش و جوانان ندارد زیرا مجلس شورای اسلامی باید مصوبه را تغییر دهد.

جوانمردی ادامه داد: در ملاقات با حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان نیز این موضوع را مطرح کردم و عاجزانه در خواست دارم، ایشان که از قهرمانان هستند و درد یک ورزشکار را به خوبی می داند پیگیر تغییر این مصوبه باشند و اینکه برای ما شرط گذاشته شده جای تعجب دارد.            

استقبال خوب در شیراز

وی با بیان اینکه درشرایط کرونا استقبال خوبی از ما در شیراز به عمل آمد گفت:از حاجی زاده مدیرکل ورزش و جوانان، معاون ورزش بانوان، رییس هیات جانبازان و معلولان فارس و دیگرمسئولان استان که زحمت کشیده بودند و به استقبال ما آمدند تشکر می کنم و امیدوارم جبران کنم.

این ورزشکار پرافتخارگفت:  به هنگام زیارت حضرت شاه چراغ (ع ) افتخار خادمی این بارگاه مطهرنصیبم شد امیدوارم که لایق خادمی باشم.

 قهرمان پارالمپیک: مصوبه استخدام قهرمانان پارالمپیک تغییر کند ساره جوانمردی به هنگام ورود به شیراز 

میزان پاداش ورزشکاران ۲ مدالی تغییر کند

جوانمردی در مورد میزان پاداش برای ورزشکارانی که ۲ مدال در پارالمپیک و یا بازیهای آسیایی  کسب می کنند نیز گفت: دقیقا همین مسئله که برای مهدی اولاد پیش آمد برای من هم که تنها کسی بودم که در پارالمپپک ریو ۲ نشان طلا گرفتم و همچنین در بازیهای آسیایی اینچه اون کره جنوبی هم ۲مدالی شدم همین اتفاق افتاد و برای مدال های دیگرم نیز ۱۰ در صد پاداش پرداخت شد.

 وی اضافه کرد: در رابطه با این مصوبه وزارت ورزش و جوانان پیشتر اعتراض کرده ام اما نتیجه ای نداشت امیدوارم حمید سجادی وزیر ورزش که درک خوبی از قهرمانان دارد این مصوبه را تغییر دهد زیرا ورزشکاری که موفق به کسب ۲ نشان در چنین رودیدادهای مهمی می شود  قطعا وقت گذاشته است و افتخارش هم برای کشور است.

قهرمانانی که ۲ مدال می گیرند، پاداش یکی از مدال ها به صورت کامل و پاداش مدال دیگر فقط ۱۰ درصد مبلغ به صورت نقدی پرداخت می شود که ورزشکاران به این موضوع معترض هستند.

 شرایط آب و هوایی توکیو 

جوانمردی گفت:  تا ۹ روز اول شرایط آب و هوایی توکیو شرجی و با رطوبت بسیار بالا بود و روزهای آخرهم هوا کاملا بارانی بود و مجبور شدم در این شرایط در ماده ۵۰ متر خفیف که در فضای باز برگزار می شود خیلی انرژی صرف کنم تا به فینال برسم.

وی اضافه کرد: در حالی که انتظار حداقل مدال نقره و یا برنز داشتم اما این اتفاق نیفتاد و در فینال ۲۴ تیری که زدم نتیجه نداد زیرا ما در ایران در این شرایط آب و هوایی کار  نکرده بودیم، فقط در تهران دراین ماده ۵۰ متر تمرین کردیم زیرا به غیراز پایتخت درجایی دیگر از کشور محل تمرین و مسابقه  ۵۰ مترخفیف نداریم.

این قهرمان ملی با بیان اینکه پنج سال طول کشید تا پارالمپیک توکیو برگزار شود، افزود: بازه زمانی میان ۲ المپیک به مدت چهار سال بسیار زیاد است اما این دوره پنج سال طول کشید و معلوم هم نبود به خاطر کرونا المپیک توکیو برگزار شود و همین امر هم  درروحیه ورزشکاران تاثیر منفی  گذاشته بود.

جوانمردی ادامه داد: هر چند در توکیو شرایط سختی داشتیم و مدام در قرنطینه بودیم و هر روز هم باید تست کرونا می دادیم اما کشور ژاپن از عهده میزبانی به خوبی برآمد ضمن اینکه اجازه حتی گشت زنی هم در شهر نداشتیم با این حال خوب برگزار کردند.   

  

 قهرمان پارالمپیک: مصوبه استخدام قهرمانان پارالمپیک تغییر کند جوانمردی : رکوردم حداقل تا سه سال دست نخواهد خورد 

رکوردم حداقل تا سه سال دست نخواهد خورد

وی گفت: از این اینکه توانستم سومین مدال طلای پارالمپیک را کسب کنم خدا را شاکرم و خوشحالم توانستم دل مردم را شاد کنم ضمن اینکه در تپانچه ۱۰ متر رکورد شکنی کردم و خیالم راحت است که حداقل تا سه سال آینده این رکورد در اختیار ایران خواهد بود.

جوانمردی بیان کرد: کمتر از یک سال دیگر به بازیهای آسیایی هانگ زو ۲۰۲۲  چین باقی نمانده است و باید سخت تمرین کنیم زیرا این رقابت ها هم بسیار ارزشمند است امیدوارم در آن زمان کرونا تمام شده باشد تا دیگر ورزشکاران و مردم دغدغه این ویروس خطرناک که قربانی های زیادی هم گرفت نداشته باشند.

وی گفت: همچنین شنبه ۲۷ شهریورماه  با مقام معظم رهبری دیدار داریم که می توانیم مشکلات استخدامی که  مصوبه مجلس است را به عرض رهبر معظم انقلاب برسانیم.  

  گنجینه افتخارات جوانمردی
گنجینه افتخارات ساره جوانمردی در رشته تیراندازی نیز یک نشان طلا پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو، ۲ نشان طلا ۲۰۱۶ ریو ، یک برنز پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن، پنج طلا و ۲ نقره و یک برنز قهرمانی جهان، سه طلا و ۲نقره مسابقات جام جهانی، چهار طلا و یک نقره بازی های پارا آسیایی در تپانچه ۱۰ متر و ۵۰متر ، ۲ بار عنوان برترین ورزشکارماه جهان ، بهترین بانوی ورزشکار آسیا ٰ، پرچمدار مراسم افتتاحیه بازی های پارا آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا  و پرچمدار مراسم اختتامیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو است.

 قهرمان پارالمپیک: مصوبه استخدام قهرمانان پارالمپیک تغییر کند جوانمردی پرچمدار پارالمپیک توکیو 

ورزشکاران فارس در پارالمپیک توکیو 

ساره جوانمردی و سمیرا ارم در تیراندازی، علی اصغر جوانمردی و مهدی اولاد در دو و میدانی و مجتبی کمالی در بسکتبال با ویلچر پنج ورزشکار استان فارس بودند که در بازیهای پارالمپیک شرکت داشتند و با کسب ۲ نشان طلا و یک نقره به کار خود در این رویداد مهم ورزشی پایان دادند.

 اصغر جوانمردی  ورزشکار شرکت کننده از استان فارس در ماده پرتاب وزنه با پرتاب ۱۵ متر و ۴۰ سانتی متر متر در مکان چهارم ایستاد و دستش از مدال کوتاه ماند.

همچنین مجتبی کمالی دیگر ورزشکار شرکت کننده استان فارس در این رقابت ها به همراه تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران در رده نهم قرار گرفت تا این ورزشکار هم  بدون کسب مدال توکیو را ترک کند،سمیرا ارم ورزشکار  شیرازی با وجود تلاشی که از خود نشان داد نتوانست در تپانچه ۱۰ و ۵۰ متر مدال کسب کند.

کاروان سردار دل‌ها
کاروان ورزشی ایران در بازی‌های پارالمپیک توکیو با ۱۲ طلا، ۱۱ نقره و یک برنز با ۲ پله صعود نسبت به پارالمپیک۲۰۱۶ ریو در رده سیزدهم قرار گرفت تا بهترین نتیجه تاریخ ایران در بازیهای پارالمپیک به ثبت برسد.
چین با  با ۹۶ طلا، ۶۰ نقره و ۵۱ برنز در صدرجدول رده بندی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو قرار گرفتٰ، ٰانگلستان  با ۴۱ طلا، ۳۸ نقره و ۴۵ نقره دوم شد و آمریکا با ۳۷ طلا، ۳۶ نقره و ۳۱ برنز در جای سوم ایستاد.
شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک توکیو از دوم لغایت چهاردهم  شهریور ماه در توکیو برگزارشد و کاروان ایران که با نام سردار دل ها شرکت داشت ،  با ۶۲ ورزشکار (۹ زن و ۵۳ مرد) در ۱۰ رشته جودو، قایقرانی، تکواندو، بسکتبال با ویلچر، دوچرخه‌سواری، والیبال نشسته، دوومیدانی، تیراندازی، تیروکمان و وزنه‌برداری در این رویداد حضور یافت.

 قهرمان پارالمپیک: مصوبه استخدام قهرمانان پارالمپیک تغییر کند جوانمردی : امیدوارم لایق خادمی حرم مطهر حضرت شاه چراغ (ع ) داشته باشم 

برچسب‌ها:

نظر شما