شناسهٔ خبر: 49508279 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

محققان هشدار می دهند؛

اگزما با بروز مشکلات روانی در کودکان مرتبط است

به گفته محققان، اگزما فقط باعث تحریک پوست کودکان نمی شود بلکه اغلب ممکن است با افسردگی، اضطراب و مشکلات خواب نیز مرتبط باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، مطالعه بر روی بیش از ۱۱۰۰۰ کودک و نوجوان انگلیسی نشان داد افرادی که اگزمای شدید دارند دو برابر بیشتر از کودکان بدون اگزما دچار افسردگی بالینی می‌شوند.

دکتر «کاترینا ابوآبارا» سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کالیفرنیا، می‌گوید: اگزما یک بیماری خارش دار همراه با پوست قرمز است.

وی در ادامه می‌افزاید: دوره و شدت بیماری می‌تواند بسیار متغیر باشد. اغلب در اوایل دوران کودکی ظاهر می‌شود، اما می‌تواند در هر سنی رخ دهد. معمولاً به صورت دوره‌ای است، مدتی اوج می‌گیرد و سپس فروکش می‌کند، اما این چرخه‌ها می‌توانند در طول سال‌ها مزمن شوند.

این خطر در بین کسانی که سابقه خانوادگی بیماری یا شرایط مرتبط با آن مانند آسم و آلرژی دارند افزایش می‌یابد.

به گفته ابوآبارا: این شرایط بسیار شایع است و تا ۲۰ درصد از کودکان و ۱۰ درصد از بزرگسالان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

اگزمای شدید علاوه بر ارتباط با دو برابر شدن خطر افسردگی، ریسک رفتارهای مرتبط با افسردگی و اضطراب را که معمولاً نشان دهنده مشکلات اساسی روحی و روانی است، دو برابر می‌کند. موارد شدید نیز احتمال مشکلات خواب را افزایش می‌دهد.

به گفته محققان، درمان تهاجمی‌تر و تخصصی حتی برای اگزمای خفیف ممکن است زندگی کودکان را بهبود بخشد و دارای مزایای طولانی مدت برای سلامت روان آنها است.

برچسب‌ها:

نظر شما