شناسهٔ خبر: 49507829 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

تاثیر رژیم غذایی بر خطر ابتلا به کووید-۱۹

ایسنا

نتایج یک بررسی جدید شان می دهد که نوع رژیم غذایی می تواند بر خطر و شدت ابتلا به بیماری کووید-۱۹ تاثیر بگذارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، گروهی از متخصصان و پزشکان بیمارستان عمومی ماساچوست در بررسی های اخیر خود دریافتند: افرادی که رژیم غذایی آنان بر اساس غذاهای گیاهیِ سالم بوده، کمتر در معرض ابتلا به بیماری کووید-۱۹ و حتی نوع شدید این بیماری بوده اند.

اگرچه سابقه ابتلا به بیماریهای متابولیک مانند چاقی و دیابت نوع دو با افزایش خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ و همچنین افزایش خطر ابتلا به نوع شدید این بیماری مرتبط است، اما تاثیر کلی نوع رژیم غذایی بر این خطرات پیش از این ناشناخته بوده است.

متخصصان آمریکایی در این مطالعه اظهار داشتند: گزارش های قبلی نشان می دهد که تغذیه نامناسب یک مشخصه رایج در بین گروه هایی است که به شکل ناخوشایندتری تحت تاثیر همه گیری قرار گرفته اند اما تاکنون داده های مربوط به ارتباط رژیم غذایی با خطر و شدت ابتلا به بیماری کووید-۱۹ محدود بوده است.

در این بررسی اطلاعات ۵۹۲ هزار و ۵۷۱ نفر در انگلیس و ایالات متحده مورد ارزیابی قرار گرفت. ابتدا، شرکت کنندگان به پرسشنامه ای در مورد عادات غذایی پیش از آغاز همه گیری پاسخ دادند. کیفیت رژیم غذایی با استفاده از یک رژیم غذایی سالم مبتنی بر گیاه که بر غذاهای گیاهی سالم مانند میوه ها و سبزیجات تاکید دارد، ارزیابی شد.

در طول مدت زمان انجام مطالعه، ۳۱ هزار و ۸۳۱ نفر به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شدند. در مقایسه با افرادی که در پایین ترین سطح امتیاز رژیم غذایی قرار گرفتند، افرادی که در بالاترین سطح از این حیث قرار داشتند ۹ درصد کمتر در معرض ابتلا به بیماری کووید-۱۹ و ۴۱ درصد کمتر در خطر ابتلا به نوع شدید این بیماری بودند.

 به گزارش هندوستان تایمز، محققان تاکید کردند: اگرچه هنوز نتوانسته ایم به اندازه کافی بر اهمیت واکسیناسیون و استفاده از ماسک در محیط های شلوغ و سرپوشیده تاکید و آن را اجرایی کنیم اما مطالعه ما نشان می دهد که افراد می توانند به طور بالقوه خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را با توجه و تمرکز روی رژیم های غذایی سالم کاهش دهند.

نظر شما