شناسهٔ خبر: 49507550 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آزمایش موشکی موفقیت آمیز کیم جونگ اون/ تایید قدرت‌ موشک‌های بالستیک از سوی پیونگ یانگ

برخی رسانه‌ها از موفقیت آمیز بودن آزمایش موشکی بالستیک دوربرد کره شمالی خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، برخی منابع خبری طی روز‌های اخیر از برگزاری رژه نظامی شبانه کره شمالی خبر دادند که در پی آن تجهیزات نظامی جدید از جمله موشک‌های بالستیک این کشور به نمایش گذاشته بود و حال شبکه راشا تودی، از موفقیت آمیز بودن آزمایش موشکی کره شمالی در آخر هفته جاری خبر داده است.

براین اساس، این موشک پس از پرتاب با موفقیت به هدف مورد نظر اصابت کرده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی نیز با انتشار گزارشی اعلام کرده است که؛ این آزمایشات موشکی در روز‌های شنبه و یک شنبه صورت گرفته است.

براساس اخبار منتشر شده، در بخشی از این آزمایشات، یک موشک هدفش را در ۱۵۰۰ کیلومتر دورتر و با عبور از خشکی و آب‌های داخلی این کشور با موفقیت هدف قرار داده است.

پیونگ یانگ با موفقیت آمیز خواندن این آزمایشات اعلام کرده است که، همه ویژگی‌های این موشک‌های جدید از جمله قدرت رانش، کنترل موشک و دقت آن مورد تایید است.

چندی پیش، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، براساس اخبار منتشر شده ارتش کره شمالی اقدام به برگزاری رژه نظامی کرده است و این احتمال را مطرح کرد که کره شمالی در این رژه نظامی بزرگ که به‌صورت شبانه اجرا شده است تجهیزات نظامی جدید خود را از جمله موشک‌های بالستیک به نمایش گذاشته شده باشد.

براین اساس نشانه‌هایی از برگزاری یک رژه نظامی در پیونگ‌یانگ وجود داشت که قطعا این رژه پس از نیمه شب در شمال برگزار شده است و ارتش کره جنوبی در حال بررسی این موضوع است.

این رژه در حالی برگزار شد که دولت آمریکا به ریاست بایدن نیز همچنان بدنبال اعمال فشار بر روی کره شمالی است و از سوی دیگر ارتش کره شمالی یک بار دیگر در ماه ژانویه سال جاری و در روز‌های پایانی دولت دونالد ترامپ نیز رژه نظامی شبانه برگزار کرده بود.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز پیش از این، در گزارشی ضمن ابراز نگرانی از آغاز دوباره فعالیت‌ها در تأسیسات اتمی کره شمالی، اعلام کرده است که این اولین فعالیت اتمی پیونگ‌یانگ از اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما