شناسهٔ خبر: 49497966 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ستاره درخشان پارالمپیک توکیو و بودجه‌ای که صرف اختلاس مدیرکل سابق ورزش و جوانان فارس شد!

برخی قهرمانان ورزشی استان فارس پس از کسب چندین عنوان قهرمانی و مدال‌های رنگارنگ، در حالی به انتظار یک استخدام ساده‌اند که شاهد هستیم امکانات و درآمدهای سازمان ورزش و جوانان توسط افراد ناشایست چوب حراج می‌خورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، ساره جوانمردی، ورزشکار قهرمان شیرازی با ۵۴ مدال رنگارنگ علاوه بر افتخارات ورزشی‌اش در حوزه عفاف و حجاب نیز خوش درخشیده است.

پرچمداری که در مسابقات اخیر پارالمپیک در قیاسی جالب، علمدار نام گرفت و ظاهر شدنش با پوشش اسلامی چادر در فضای حقیقی و مجازی بازخوردهای بسیار جالبی به دنبال داشت‌، تا جایی که رهبر معظم انقلاب نیز در سال‌های قبل از وی برای انتخاب حجاب برتر به خوبی نام برده بود.

این پارالمپین شیرازی، متولد ۱۳۶۳ در شیراز است و طی دوران ورزش حرفه‌ای خود موفق به کسب ۵۴ مدال رنگارنگ آسیایی، قهرمانی جهان و پارالمپیک شده است.

وی در آخرین دوره از مسابقات در هفته گذشته در توکیو دو مدال طلا کسب کرد و در رشته تپانچه ده متر رکورد خود را ارتقا بخشید.

این قهرمان ملی در برنامه بدون تعارف اخبار ۲۰ و ۳۰ از عدم استخدامش در اداره کل ورزش و جوانان فارس گلایه کرد و از حقوق یک میلیون تومانی صندوق حمایت از ورزشکاران انتقاد کرد.

وی با بیان اینکه ۱۲ سال است در اداره کل ورزش و جوانان فارس مشغول به کار است، گفت: شش سال پیش به صورت قراردادی درآمدم اما هنوز بیمه نیستم و استخدام رسمی نشده‌ام.

جوانمردی در این راستا با بیان اینکه درآمد ورزشکاران المپیکی سه برابر ورزشکاران پارالمپیک است، خواستار رسیدگی به این موضوع از سوی مسوولان استانی و کشوری شد.

اینها در حالی است که معاون استاندار فارس همچنین مدیرکل ورزش و جوانان فارس از منع قانونی جهت استخدام این قهرمانان سخن می‌گویند.

قانونی که در مصوبه‌ای عجیب به جای رسیدگی به این افتخارآفرینان، دم از استخدام فرزندان آنها می‌زند! فرزندانی که یا نیستند و یا وقتی به سن اشتغال برسند دنیا هزار چرخ خورده است.

به نظر می‌رسد این قانون راهی برای شانه خالی کردن از استخدام این ورزشکاران باشد، قانونی که حالا به گفته مدیرکل ورزش و جوانان قرار است با رایزنی برخی نمایندگان اصلاح شود.

از سخنان عبدالرضا قاسمپور، معاون استاندار فارس نیز این‌گونه برمی‌آید که قانون استخدام تنها برای فرزندان ایثارگر قابل اجرا است و مابقی افراد باید از طریق آزمون استخدام شوند.

این اما و اگرها در حالی است که سال‌های قبل شاهد بودیم از امکانات ورزش و جوانان به جای استفاده برای پرورش بیشتر این استعدادها، استفاده‌های دیگری شد و در نهایت به بازداشت شدن و دستگیری مدیرکل ورزش و جوانان سابق منجر گردید.

حال جا دارد که بیش از اینها به اهمیت وجود این استعدادها پی برده و تلاش شود تا با حمایت از ستاره‌های درخشان کشور و استان‌مان آنها را از دغدغه‌های اولیه‌ای چون حقوق، استخدام، بیمه و... برهانیم.

انتهای پیام/س

نظر شما