شناسهٔ خبر: 49496484 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

محمد اسلامی:

بیانیه مشترک جدید آژانس و سازمان انرژی اتمی ایران+جزئیات

رافائل گروسی و محمد اسلامی ، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران بیانیه مشترک منتشر کردند.

صاحب‌خبر -

  پس از دیدار امروز رافائل گروسی با محمد اسلامی ، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران بیانیه مشترک منتشر کردند و بر گسترش همکاری‌های فنی ایران و آژانس در زمینه های مختلف هسته‌ای تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است:

طرفین، روح همکاری و اعتماد متقابل و اهمیت تداوم آن و همچنین ضرورت رسیدگی به موضوعات فی‌مابین در فضایی سازنده و منحصرا فنی را مورد یادآوری و تاکید مجدد قرار دادند.

در چارچوب تعاملات و همکاری‌های موجود فی‌مابین، طرفین تصمیم گرفتند دیدارهای متقابل را در سطوح مرتبط تداوم دهند. در همین راستا، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران  در حاشیه کنفرانس عمومی آژانس با مدیرکل دیدار خواهد کرد و مدیرکل نیز در آینده نزدیک به تهران سفر خواهد نمود تا مشورت‌های سطح بالا با هدف تقویت همکاری‌های میان ایران و آژانس در حوزه های مختلف و بحث درخصوص موضوعات فعلی مورد علاقه متقابل، با دولت جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

به بازرسان آژانس اجازه داده می شود تا نسبت به سرویس فنی تجهیزات نظارتی مشخص شده و جایگزینی کارت های حافظه آن‌ها که تحت مهر و موم مشترک در ایران نگهداری خواهند شد، اقدام نمایند. چگونگی و زمان انجام این اقدام، مورد توافق دو طرف قرار گرفت.

  محمد اسلامی پس از دیدار با رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک، افزود: امروز به دعوت سازمان انرژی اتمی ایران رافائل گروسی به تهران آمد و مذاکرات خوب و سازنده ای با وی داشتیم.

اسلامی ادامه داد: روح حاکم بر مذاکرات، ایجاد فرصت برای توسعه تعاملات، همکاری ها در چارچوب موازین و مقررات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه کل مسائل فی مابین اساسا فنی است و مسائل سیاسی جایگاهی در روابط فیمابین ندارد، گفت: تصمیم گرفتیم در اجلاس آینده شرکت کنیم و در حاشیه اجلاس مذاکرات و گفت و گوهای خود را ادامه دهیم.  

اسلامی با بیان اینکه توافق کردیم گروسی در آینده نزدیک دوباره به تهران سفر کند ، گفت: همچنین مقرر شد کارشناسان‌آژانس برای تعویض کارت‌های حافظه دوربین‌های نظارتی فنی به ایران بیایند و اقدامات فنی لازم را برای دوربین‌ها انجام دهند و کارت حافظه طبق روالی که در ایران هست و در آنجا نگهداری می‌شود همین جا پلمب می‌کنند و کارت‌های جدید را نصب می‌کنند.

بیانیه مشترک جدید آژانس و سازمان انرژی اتمی ایران+جزئیات

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: آنچه برای ما حائز اهمیت است و آژانس هم تاکید دارد، اعتماد سازی است.

 اسلامی گفت: اعتماد متقابل بین جمهوری اسلامی و آژانس باید پابرجا بماند و آژانس در عمل به تکالیف قانونی خود برای پیشبرد انرژی هسته ای ایران و همچنین پیشرفت جمهوری اسلامی نقش قابل ملاحظه ای داشته باشد.

 

نظر شما