شناسهٔ خبر: 49460945 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

گوترش: تشکیل دولت جدید لبنان یک گام بسیار مهم است

دبیرکل سازمان ملل متحد با آرزوی موفقیت برای نخست وزیر لبنان، تشکیل دولت جدید در این کشور را «یک گام بسیار مهم» خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، «آنتونیو گوترش» روز جمعه در واکنش به تشکیل کابینه جدید لبنان، این تحول جدید را گامی بسیار مهم برای این کشور بحران زده خواند و برای «نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان آرزوی موفقیت کرد.

گوترش در ادامه با اشاره به اینکه تشکیل دولت جدید به تنهایی کافی نیست، افزود که «موارد دیگری وجود دارند که باید حل و فصل شوند، اما این [تشکیل دولت] شرط اساسی برای تحقق هرچیز دیگری است».

وی در یک کنفرانس خبری گفت: «امیدوارم که او [میقاتی] بتواند اجتماعات مختلف لبنان و نیروهای سیاسی متفاوت در این کشور را گردهم آورد تا این اطمینان حاصل شود که لبنان می‌تواند بر وضعیت نامطلوبی که اکنون با آن روبروست، فائق آید».

گفتنی است، «نجیب میقاتی» نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه جدید لبنان بعد از ظهر روز جمعه برای دیدار با «میشل عون» رییس جمهوری این کشور راهی کاخ ریاست جمهوری بعبدا در حومه شهر بیروت شد و دقایقی پس از آن، «نبیه بری» رییس مجلس نمایندگان (پارلمان) نیز به جمع آنها پیوست.

در جریان دیدار این سه مقام در کاخ بعبدا، عون و میقاتی در حضور نبیه بری فرمان تشکیل کابینه جدید دولت لبنان را امضا کردند تا این کشور پس از گذشت بیش از یک سال از استعفای دولت تحت رهبری «حسان دیاب»، در نهایت از بن بست سیاسی خارج شود.

به دنبال آن نیز، «محمود مکیه»، دبیرکل هیأت دولت لبنان اعلام کرد که رییس جمهوری این کشور سه فرمان مشتمل بر قبول استعفای دولت حسان دیاب، معرفی نجیب میقاتی به عنوان نخست وزیر جدید و تشکیل کابینه جدید به ریاست وی را صادر کرده است.

نخست وزیر لبنان پس از تشکیل کابینه گفت: «اوضاع سخت و دشوار است اما هیچ چیز غیر ممکن نیست. من با همه طرف‌های بین‌المللی برای تأمین نیازهای اساسی زندگی در لبنان رایزنی و گفتگو خواهم کرد».

برچسب‌ها:

نظر شما