شناسهٔ خبر: 49380902 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اجرای 17 پروژه عمرانی زکات در زنجان

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به رشد 144 درصدی جمع‌آوری زکات در استان گفت: 90 درصد این مبلغ برای نیازمندان و 10 درصد آن برای 17 پروژه عمرانی هزینه شده است.

صاحب‌خبر -

هدایت صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: راهبرد اصلی کمیته امداد در حوزه خدمت‌رسانی به خانواده‌های تحت حمایت توانمندسازی و ایجاد درآمد باثبات برای جامعه هدف این نهاد است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه فرآیند توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت با تکیه بر سه رکن اشتغالزایی و فراهم کردن زمینه کسب و کار، تأمین مسکن مناسب و ارائه خدمات فکری و فرهنگی برای جامعه هدف این نهاد انجام می‌شود، افزود: با همین رویکرد تلاش می‌کنیم نتیجۀ فعالیت‌های کمیته امداد در حوزه فقرزدایی، خروج توانمند شده مددجویان تحت حمایت از چرخه حمایت و توانمندسازی آنان به صورت زمان دار و هدفمند باشد.

صفری ادامه داد: با همین نگاه در کنار خدمات اشتغال و فکری، فرهنگی، تحصیلی و آموزشی، تأمین مسکن مناسب به منظور تسهیل گری و سرعت‌بخشی در فرآیند توانمندسازی جامعه هدف از برنامه‌های مهم و اولویت دار این نهاد بوده و بر همین اساس خدمات مسکن کمیته امداد در قالب ساخت، تعمیر، بهسازی، مقاوم‌سازی و خرید مسکن به خانواده‌های تحت حمایت ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: به همین منظور بیش از ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از محل منابع اعتبارات داخلی این نهاد و هم‌افزایی آن با کمک‌های مردمی در حوزه مسکن مددجویان تحت حمایت سرمایه‌گذاری شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان به ارائه گزارشی از زکات جمع‌آوری شده در استان پرداخت و گفت: زکات جمع‌آوری‌شده در استان زنجان در ۵ ماه گذشته از سال‌جاری تحقق ۱۴۴ درصدی داشته است.

صفری با اشاره به اینکه زکات استان در قالب زکات واجب، مستحبی و فطریه بوده است، افزود: ۹۰ درصد این مبلغ برای نیازمندان و ۱۰ درصد آن برای ۱۷ پروژه عمرانی هزینه شده است.

انتهای پیام/73005/ق

نظر شما