شناسهٔ خبر: 49313581 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کاروان رسانه‌ای فارس در صورت مهیا شدن شرایط برای ایام اربعین اعزام می‌شوند

رئیس بسیج رسانه فارس با اشاره به واکسینه شدن خبرنگاران این استان، گفت: در صورت مثبت بودن شرایط زیارت اربعین این سازمان قصد دارد گروهی از خبرنگاران و عکاسان خبری را در پوشش کاروان رسانه‌ای سازمان بسیج رسانه به عراق اعزام کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، هادی رضایی رئیس بسیج رسانه فارس با اعلام آمادگی این سازمان برای اعزام خبرنگار جهت پوشش اربعین حسینی به عراق، گفت: از آنجا که اصحاب رسانه به ویژه خبرنگاران و عکاسان خبری شیراز در سه مرحله واکسینه شده‌اند، در صورت مثبت بودن شرایط زیارت اربعین این سازمان قصد دارد گروهی از خبرنگاران و عکاسان خبری را در پوشش کاروان رسانه‌ای سازمان بسیج رسانه به عراق اعزام کند.

او همچنین از برگزاری نخستین سوگواره ملی "راه دل" به همت عکاسان خبری شیراز خبر داد و گفت: این نوع سوگواره با نگاه اوج دلتنگی در این سال‌های مبارزه با کروناست که مردم نتوانستند طبق روال سابق در محرم و صفر عزاداری کرده و ارادت خود را به اباعبدالله (ع) و اهل بیت (ع) ابراز دارند.

به گفته رضایی هدف از برگزاری این سوگواره ملی جذب آثار فاخر عکاسان هنری و خبری سراسر کشور، استفاده موثر از ظرفیت هنر در گسترش عطر و فرهنگ غنی عاشورایی و اربعین حسینی در جهت مسیر حرکت و تعالی فرهنگی جامعه و همچنین ارزش گذاشتن به تلاش‌ها و جلوه‌های زیبای عزاداری سرور و سالار شهیدان (ع) به عنوان یکی از بی‌بدیل‌ترین نماد‌های هویتی و فرهنگی در درون جامعه ایرانی در ایام گسترش ویروس کرونا و قبل از آن است.

مسئول سازمان بسیج رسانه فارس، عکس را یکی از پرمخاطب‌ترین رسانه‌های انتقال مفاهیم انسانی به ویژه مفاهیم مرتبط با آئین‌ها و ارزش‌های جامعه نگاه عکاسان خبری و هنری کشور دانست که به زنده نگهداشتن فرهنگ عاشورا و توجه به حفظ و نشر ارزش‌های والای فرهنگی واقعه عاشورا و امتداد آن در اربعین حسینی ارزشمند است.

او با بیان اینکه بسیج هنرمندان و ر استان فارس به عنوان حامی این سوگواره از کلیه عکاسان و هنرمندان بسیجی کشور جهت شرکت در این سوگواره دعوت می‌کنند، تصریح کرد: سوگواره عاشورایی و اربعین حسینی «راه دل» روایتی مصور و عاشقانه است از عزاداری‌هایی که راه دل را می‌پیمایند و در واقع سوگواره «راه دل» یادآور جلوه‌ها و زیبایی‌های عزاداری‌های عاشورایی و اربعینی عاشقان حسینی قبل از گسترش بیماری کرونا و بعد از آن است که علی رغم محرومیت عاشقان حسینی (ع) از پیاده‌روی و زیارت اربعین، این راه را با دل خود طی می‌کنند.

رضایی در ادامه، از نمایشگاه عکس به مناسبت هفته دفاع مقدس باز هم به همت عکاسان خبری شیراز خبر داد و گفت: محوریت اصلی این نمایشگاه "مقاومت" در سه موضوع "دفاع مقدس"، "مدافعین حرم" و "مدافعین سلامت" است.

انتهای پیام/

نظر شما