شناسهٔ خبر: 49298629 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

وزیر جهاد: مشکلی برای تأمین کالاهای اساسی نداریم

وزیر جهاد کشاورزی گفت: یکی از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی تأمین و در دسترس بودن کالاهای اساسی است و با اقدامات صورت گرفته تا پایان سال هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

سیدجواد ساداتی‌نژاد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری صداوسیما افزود: اصلی‌ترین مسئله که باید فوری به آن رسیدگی شود بحث تأمین کالاهای اساسی است که می‌بایست در این حوزه هیچ نقص، ضعف و کمبودی وجود نداشته باشد.

وی گفت: با تلاش‌های صورت گرفته مشکلی در تأمین این کالاها تا پایان سال وجود ندارد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه بسیاری از تصمیمات و اقدامات را نمی‌توان یک شبه به سرانجام رساند افزود: به عنوان مثال تأمین یک نهاده از خارج کشور زمان‌بر است و به دلیل خشکسالی برخی کمبودها در این حوزه وجود دارد، ولی تمرکز زیادی روی این موضوع داریم.

کاهش وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با انجام کشت قراردادی

ساداتی نژاد گفت: بر اساس ظرفیت‌های اقلیمی با کشت قراردادی تلاش خواهیم کرد وابستگی به واردات نهاده‌های دامی را کاهش دهیم و تا ۵۰ درصد این نهاده‌ها را در داخل کشور تولید کنیم.

وی افزود: ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه کشاورزی داریم که می‌تواند منجر به افزایش تولید نهاده‌های دامی در کشور شود و به این ترتیب برخی نگرانی‌ها در تأمین آن کاهش پیدا کند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: هر چند به دلیل شرایط اقلیمی نمی‌توان همه نهاده‌های دامی را در داخل کشور تولید کرد و ناچار به واردات هستیم، ولی با یک برنامه‌ریزی مناسب می‌توانیم با افزایش بهره‌وری و کشت قراردادی تولید این نهاده‌ها را تا ۵۰ درصد در داخل کشور انجام دهیم.

ساداتی‌نژاد افزود: کاهش وابستگی به واردات نهاده‌های دامی برای کشور می‌تواند بسیار آرامش بخش باشد و در ضمن کنترل بازار را نیز آسان‌تر کند.

وی گفت: در همین راستا استفاده از تکنولوژی و افزایش بهره‌وری بسیار کارساز است و می‌تواند اطمینان خاطر بیشتری در تأمین کالاهای اساسی ایجاد کند./مهر

نظر شما