شناسهٔ خبر: 49277075 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پروژه‌های برق در زنجان افتتاح شد

یک هزار و ۴۳۰ پروژه توزیع برق استان زنجان با اعتباری بالغ بر ۹۵۱ میلیارد ریال افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، همزمان با هفته دولت، یک هزار و ۴۳۰ پروژه توزیع برق استان زنجان با اعتباری بالغ بر ۹۵۱ میلیارد ریال با حضور جمعی از مسؤولان افتتاح شد.

استاندار زنجان در این مراسم با گرامیداشت هفته دولت شرکت توزیع نیروی برق استان را از دستگاه‌های پیشرو درخدمت رسانی خواند و افزود: این شرکت در خدمت‌رسانی به شهروندان و مشترکان گام‌های بلندی در سال‌های اخیر برداشته و این خدمات جز با همدلی و هم‌صدایی کل مجموعه توزیع برق استان زنجان  میسر نمی‌شد.

فتح‌الله حقیقی با تاکید بر اینکه همه‌گیری کرونا موجب شده تا خدمات غیرحضوری در همه ابعاد گسترش یابد، دستاوردهای شرکت توزیع برق استان زنجان را در ارائه خدمات غیرحضوری ارزشمند دانست و افزود: براساس سند چشم‌اندازی که برای این شرکت تعیین شده بود باید در سال ۱۴۰۴ همه خدمات مشترکین برق به صورت غیرحضوری ارائه می‌شد و خوشبختانه با پیگیری‌های این مجموعه چهار سال پیش از موعد مقرر این خدمات به صورت ۱۰۰ درصد غیرحضوری ارائه می‌شود و این شرکت را می‌توان یک مددکار بزرگ کادر درمان استان دانست.

در ادامه این مراسم مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با اعلام اینکه پروژه‌های افتتاح شده امروز در بازه زمانی بهمن ۱۳۹۹ تا شهریور ۱۴۰۰ اجرایی شده‌اند، گفت: تعداد یک هزار و ۴۳۰ پروژه اجرا شده با اعتباری بالغ بر ۹۵۱ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

علیرضا علیزاده گفت: از پروژه‌های شاخص مورد بهره‌برداری می‌توان به طرح بزرگ تبدیل سیم مسی به کابل خود نگهدار در مناطق شهری و روستایی و هوشمندسازی و قرائت از راه دور کنتورهای مشترکان، مکانیزاسیون شبکه‌های توزیع، تامین برق روستایی و روشنایی معابر شهری و روستایی اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه ۵۰۸ پروژه به بهره‌برداری رسیده امروز مربوط به شهرستان زنجان است، گفت: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۳۴۲ میلیارد ریال اجرا شده است.

علیزاده افزود: عملیات اجرایی اصلاح شبکه‌های روستایی برای ۱۸۵ روستا نیز آغاز شده که تا آخر سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با اشاره به اینکه تا کنون حدود ۳ هزار کیلومتر از شبکه برق استان از سیم مسی به کابل خودنگهدار تبدیل شده که ۷۰ درصد از شبکه توزیع استان زنجان است، بیان کرد: از این میزان ۳۶۰ کیلومتر در پنج ماهه گذشته از سال‌جاری اجرایی شده‌اند و همچنین ۳۳۵ کیلومتر از شبکه نیز در حال تبدیل از سیم مسی به کابل خودنگهدار است که تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید و تا میزان قابل توجهی از اتلاف انرژی پیشگیری خواهد شد.

 وی همچنین از اجرایی شدن پروژه هوشمندسازی کنتورهای صنعتی و کشاورزی استان نیز خبر داد و افزود: پیک بار مصرف تابستان امسال با استفاده از مانیتورینگ و کنتورهای هوشمند ادارات، بانک‌ها، صنایع و کشاورزی کنترل و پایش شد.

علیزاده با اشاره به اینکه امسال کنتور ۲ هزار و ۶۰ مشترک برق که عمدتا مشترکان کشاورزی بودند هوشمندسازی شده است، گفت: همچنین ۲۴۲ کنتور مشترک بخش اداری ۲۲۷ انشعاب برق بانک‌ها نیز هوشمندسازی شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان افزود: در حال حاضر ۲۴۰ نقطه از شبکه به شکل هوشمند از طریق دیسپاچینگ و با استفاده از کلیدهای هوشمند نصب شده مدیریت می‌شود.

گفتنی است، همزمان با بهره‌برداری از پروژه‌های توزیع برق استان زنجان، پروژه‌های شرکت‌های برق منطقه‌ای و اداره کل ارتباط و فن‌آوری اطلاعات استان زنجان نیز به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/73009/ق

نظر شما