شناسهٔ خبر: 49257155 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس من| زنجان، ظرفیت معرفی استاندار بومی را دارد/ بودجه‌بندی استان‌ها در ایران با قدرت چانه‌زنی است

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به بررسی وضعیت نخبه‌پروری در زنجان و شناخت از ظرفیت‌ها معتقد هستم علاوه بر استاندار زنجان می‌توان از نیروهای زنجانی، برای حضور در سایر استان‌ها استفاده کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، «تقاضای انتصاب استاندار بومی برای استان زنجان» سوژه مردمی است که در فارس من زنجان ثبت شده به همین دلیل موضوع را از نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی پیگیر می‌شویم.

مصطفی طاهری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان در واکنش به سؤالی در مورد معرفی افراد برای تصدی استانداری زنجان اظهار کرد: واقعا خبر ندارم اما این موضوع را بعید می‌دانم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معرفی افراد برای تصدی استانداری زنجان از طریق کانال‌های مختلف اتفاق می‌افتد، بیان کرد: تشکل‌های سیاسی، افراد ستادی و ... اقدام به معرفی افراد مورد نظر خود به وزارت کشور می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مسائل موثر در انتخاب استاندار چون کسب نظر از مجمع نمایندگان انجام نشده است، ادامه داد: خبر موثقی در مورد انتخاب استاندار و استعلام افراد برای تصدی این پست را نشنیده‌ام.

طاهری با بیان اینکه یکی از کانال‌های موثر در انتخاب استاندار مجمع نمایندگان است، گفت: تاکنون مجمع نمایندگان زنجان اقدام به معرفی گزینه نکرده‌ است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به نظر بنده یکی از ملاک‌های انتخاب افراد به عنوان استاندار آن است که به معنای واقعی کلمه دلسوز مردم باشد، گفت: فرد منتخب باید جمعیت استان را خانواده خود بداند و روحیه جهادی و انقلابی داشته باشد.

وی داشتن تحصیلات و سواد لازم و محبوبیت بین مردم را از دیگر آیتم‌های این انتخاب دانست و افزود: مشارکت مردم با توجه به علاقه و اعتماد مردم به استاندار می‌تواند در حوزه‌های مختلف موثر باشد.

طاهری با اشاره به اینکه داشتن پشتکار از اولویت‌های استاندار است، گفت: پیگیری مستمر در ایران جواب می‌دهد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وقتی توزیع عادلانه و دارای قائده باشد پیگیری شاید مهم نباشد و حقوق هر استان به آن واگذار شود، عنوان کرد: بودجه‌ریزی در کشور چه در مجلس چه در دولت براساس عدالت کامل نبوده و بخشی از جذب اعتبار در کشور به پشتکار افراد و چاه‌زنی بازمی‌گردد.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌ها برای انتخاب استاندار بومی بودن فرد و اشرافیت به شرایط استان است، گفت: نباید به این نحو باشد که فرد تازه به استان وارد شده و سعی در شناخت افراد داشته باشد و حتی‌المقدور باید استاندار بومی باشد.

طاهری تصریح کرد: اگر این ویژگی‌ها در یک نیروی جوان باشد فوق‌العاده بوده تا از نظر سنی بالا نبوده و  با تلاش و دوندگی خسته نشود و مشمول منویات مقام معظم رهبری که تشکیل دولت جوان و حزب‌اللهی است هم بشود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با توجه به بررسی وضعیت نخبه‌پروری در زنجان و شناخت از ظرفیت‌ها معتقد هستم علاوه بر استاندار زنجان می‌توان از زنجانی‌ها برای حضور در سایر استان‌ها هم استفاده کرد، گفت: اگر مشکلی برای انتخاب استاندار وجود دارد این است که بین این افراد کدام  نیروی توانمند را انتخاب کنیم.

وی با اشاره به اینکه زنجان استان دارای استعدادهای بسیار است هر چند فرهنگ قدردانی از نیروی بومی ضعیف است، بیان کرد: حس غریبه پرستی باید اصلاح شود.

انتهای پیام/73009/ق

نظر شما