شناسهٔ خبر: 4925666 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

بندر چابهار به خطوط ریلی وصل می‌شود

صاحب‌خبر -
وبلاگ تین نیوز، محمد سعیدنژاد | در حال حاضر 90 درصد از کالاهای ترانزیتی که از طریق دریا وارد می‌شوند امکان بارگیری توسط راه‌آهن را دارند و دو بندر مهم و اصلی کشور یعنی رجایی و امام به خطوط شبکه اصلی راه‌آهن متصل‌اند و با توجه به این‌که حدود 90 درصد از بارهای ترانزیتی از طریق همین دو بندر وارد کشور می‌شوند، نشان‌دهنده‌ی امکان بالقوه بالا برای ترانزیت داخلی کالا توسط راه‌آهن است. البته افزایش اقبال صاحبان ترانزیت به خطوط ریلی نیاز به توسعه کامل زیرساخت‌ها خواهد داشت که با برنامه‌ ریزی‌های صورت گرفته در وزارت راه و شهرسازی امیدواریم این امر در آینده‌ای نزدیک امکان‌پذیر شود. 

در این راستا اتصال دیگر بنادر اصلی کشور به خطوط ریلی نیز در برنامه است و یکی از این بندر‌ها بندر چابهارمی باشد که با توجه به جایگاه مهمی که در منطقه دارد اتصال آن به خطوط ریلی می‌تواند ملزومات لازم برای توسعه اقتصادی آن را فراهم آورد.
 
بر این اساس طرح اتصال چابهار به خطوط ریلی از طریق وصل شدن به راه‌آهن زاهدان که به شبکه اصلی خطوط راه‌آهن متصل است در حال پیگیری است و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد نهایی‌شدن این طرح باشیم.

برگرفته از خبر ایسنا

نظر شما