شناسهٔ خبر: 49243366 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

صدری: می‌خواهیم 14 قهرمانی بیاوریم/ به پرسپولیس آمدم تا زیرساختها را درست کنم/استقلالی نیستم

رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس گفت: محمد جواد آذری جهرمی به عنوان یک جوان به کل ورزش کمک کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، سید مجید صدری درباره وضعیت تیم پرسپولیس در نقل و انتقالات اظهار داشت: بزرگترین مشکلی که در نقل و انتقالات با آن مواجه هستیم، بحث رقم‌هایی است که توسط باشگاه‌های صنعتی پیشنهاد می‌شود و این موضوع را می‌توان به عنوان یک چالش در نظر گرفت. با توجه به اینکه پرسپولیس باشگاهی دولتی است برای پرداخت‌هایش سقفی دارد که باید آن را رعایت کند. در کنار آن می بینیم برخی دوستان و باشگاه‌ها با توجه به شرایط مالی خود، رقم‌هایی بیش از 3-2 برابر این سقف را اعلام کرده و به جذب بازیکن می‌پردازند.

وی ادامه داد: باید از بازیکنانی که به عشق پرسپولیس پول را کنار گذاشتند تشکر کنم. در همین فصل نقل و انتقالات بازیکنانی داشتیم که رقم‌هایی بسیار بیشتر از آنچه به ما قرارداد بستند به آنها پیشنهاد شد. به وجود این بچه‌ها افتخار می‌کنیم.

رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس درخصوص تعداد نامه‌های ارسالی به AFC برای دریافت مطالبات آسیایی گفت: از زمانی که بنده در تیم مدیریتی حضور داشتم، بالای 30 نامه فرستاده‌ایم اما متاسفانه شرایط جوری شده که این اواخر به خاطر بحث تحریم‌ها جواب نامه‌های ما را هم نمی‌دهند. البته به دنبال این هستیم از هر راهی شده این پول به حساب باشگاه بیاید. 

صدری در مورد اینکه آیا تحریم‌ها روی جواب دادن به نامه‌ها هم تاثیر گذاشته است، توضیح داد: 4-3 نامه آخرمان را جواب نداده‌اند. دو روز قبل گفتیم بار دیگر نامه زده و این موضوع را پیگیری کنند. دنبال هر راه قانونی  که وجود دارد هستیم تا پول را بیاوریم. حدود 3 میلیون و 200 هزار دلار طلب داریم که خیلی از مشکلات فعلی و چند وقت اخیرمان با آن حل می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که گابریل کالدرون تحریم نیست و چرا مبلغ طلب وی را AFC به حسابش واریز نمی‌کند، پاسخ داد: نامه‌ای زده و صریح به این موضوع اشاره کردیم که در صورت امکان بخشی از این پول را بابت بدهی ما بدهند اما جواب‌شان خیلی جالب بود که به ما گفتند در مسائل داخلی تان دخالت نمی‌کنیم.  نامه‌اش هم موجود است اما تلاش می‌کنیم مشکل کالدرون هم حل شود. 

رئیس هیات مدیره پرسپولیس درمورد اینکه آیا این باشگاه به این دلیل خریدهایش را سریع‌تر انجام می‌دهد تا در صورت بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی به خاطر طلب کالدرون با مشکل مواجه نشود، گفت: به هواداران قول دادیم بتوانیم تیم کمترین مشکل را داشته باشد و در این راه تلاش می‌کنیم. ان‌شالله بتوانیم طلب کالدرون را هم حل کنیم ولی تلاش داریم قبل از این اتفاق خریدهای مان انجام شود.

صدری درخصوص رقم بدهی‌های پرسپولیس، عنوان کرد: بدهی‌ها از گذشته به ارث رسیده و با هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه تلاش می‌کنیم بدهی‌های هرسال مشخص شود و بنا داریم بتوانیم این بدهی‌ها را پرداخت کنیم. به تازگی هم حدود 16-15 پرونده را پرداخت کردیم و پنجره داخلی‌مان با مشکل مواجه نشد. 

وی در مورد وضعیت مالی پرسپولیس و اینکه شنیده می‌شود مجموعه ای حاضر است به عنوان کارگزار 300 میلیارد تومان به این باشگاه پرداخت کند، تصریح کرد: روی این رقم ذهنیتی ندارم اما یکی از دلایل حضور من در پرسپولیس، درست کردن زیرساخت‌های این باشگاه است. بحث اسپانسر و کارگزار یک بحث است اما باید پرسپولیس خودش درآمدزایی داشته باشد. در فوتبال حرفه‌ای باید خودمان درآمدزایی کنیم.

رئیس هیات مدیره پرسپولیس اضافه کرد:‌ پرسپولیس با هواداری بالای 40 میلیون قدرت و توانایی درآمدزایی را دارد و تلاش می‌کنیم این موضوع محقق شود تا کمتر وابسته به جایی باشیم و در هر فصل کارگزاری بگیریم تا این مبلغ را به ما بدهد. فکر ‌می کنم زیرساخت‌های باشگاه چنین اجازه‌ای به ما می‌دهد. امیدواریم به عنوان یک باشگاه حرفه‌ای به این سمت حرکت کرده و زیرساخت‌ها را درست کنیم.

صدری درباره شائبه حمایت مالی محمد جواد آذری جهرمی، وزیر سابق وزارت ارتباطات از پرسپولیس، پاسخ داد: این حرف‌ها درست نیست زیرا اگر وی کمکی کرده به کل ورزش کمک کرده است. آذری جهرمی به عنوان یک هوادار مواضعش مشخص و معلوم است طرفدار کدام تیم است. تمام شرکت‌هایی که می‌گویند وی گفته کمک کنند منافع اقتصادی خود را هم در نظر می‌گیرند و اینگونه نیست که بنا به دستور این کار را انجام بدهند.

وی اضافه کرد: در باشگاه رقیب ما یکی از شرکت‌های حوزه ارتباطات یعنی های وب کارگزار شده است. اگر قرار باشد سفارشی شده باشد برای همه تیم‌ها بوده و اینگونه نیست وی یک تیم خاص یا ما را مستثنی کند. آذری جهرمی به عنوان یک جوان به کل ورزش نگاه ویژه داشته و کمک کرده است. شاهد بودم از جاهای مختلف به وی مراجعه می‌کردند و اگر می‌توانست در چارچوب قانون کمک کند، این کار را انجام می‌داد.

رئیس هیات مدیره پرسپولیس درمورد اینکه از چه زمانی طرفدار این تیم بوده است، گفت: از بدو تولد پرسپولیسی بودم!

صدری درخصوص پست منتشرشده از خودش مبنی بر تبریک قهرمانی به پرسپولیس، توضیح داد: افتخار می‌کنم قبل از اینکه رئیس هیات مدیره باشگاه باشم، هوادار هستم. وقتی به این سمت منصوب شدم، برخی دوستان داخل صفحه من رفته و عکسی که در آن به استقلال بابت قهرمانی آسیا تبریک گفته بودم را درآوردند. مرا به تیم استقلال منتسب کردند اما اصلا اینگونه نیست. 

وی درباره آخرین وضعیت کریم باقری و مهرداد خانبان برای حضور در تیم ملی، خاطرنشان کرد: افتخار داریم در خدمت این دو بزرگوار هستیم و با آنها قرارداد داریم اما در بحث تیم ملی همه وظیفه داریم به این تیم کمک کنیم. همانگونه که در مرحله قبلی هم پس از صحبت عزیزی‌خادم، باقری به تیم ملی رفت و کمک کرد. اکنون هم ما هیچ منع و مشکلی با حضور باقری و خانبان در تیم ملی نداریم و افتخار می‌کنیم هر کاری برای تیم ملی از دست‌مان برمی‌آید انجام بدهیم اما سرمربی پرسپولیس تصمیم گیرنده است. وقتی خودمان به آنها نیاز داشته باشیم قطعا اولویت با باشگاه است.

رئیس هیات مدیره پرسپولیس افزود: گل‌محمدی درباره زمان حضور بازیکنان یا کادرفنی در تیم ملی تصمیم گیرنده است. حضور ذهنی با مخالفت یا موافقت گل محمدی در این موضوع ندارم. امروز پیگیری می‌کنیم تا ببینیم نظرش چیست اما هرچه بگوید برای ما قابل اجرا است و در خدمت هستیم.

صدری در خصوص جذب بازیکن خارجی گفت: اولویت ما بازیکنان داخلی هستند. در فصل گذشته نشان دادیم اعتماد به جوانان ایرانی چه سرمربی و چه بازیکن، باعث افتخار کشور است و می‌توانیم بدون خارجی‌ها قهرمان شویم و مشکلی نداریم. در انتخاب بازیکن اولویت ما خواسته‌های سرمربی است. هر تصمیمی گل‌محمدی بگیرد تلاش می‌کنیم آن را انجام بدهیم. اگر در داخل بازیکنی پیدا نشد، می‌توانیم به بازیکن خارجی هم فکر کنیم.

رئیس هیات مدیره پرسپولیس در مورد اینکه اگر مجبور شوند رقم خارج از عرف پرداخت می‌کنند، توضیح داد:  تلاشمان این است که تیم را حفظ کنیم. قطعا کار خارج از عرف انجام نمی‌دهیم. مطمئنیم با همین ستاره‌هایی که داریم در این فصل هم موفق می‌شویم و دل هوادارانمان را شاد می‌کنیم. 

وی در گفت و گو با برنامه صبح به خیر ایران در مورد اینکه آیا می‌توانند به قهرمانی ششم دست پیدا کنند، گفت: قطعا، ایستاده‌ایم که این کار را کنیم. تلاشمان این است که به نیت ۱۴معصوم، چهارده بار پشت سر هم این کار را انجام بدهیم. ولی ششمی هم نصف راه می‌شود! در این فصل مشکلات باشگاه کم نبود اما همه بچه‌های ما، کادرفنی، هیات مدیره و مدیرعامل،  مردانه و با غیرت این قهرمانی را به دست آوردند.

انتهای پیام/

نظر شما