شناسهٔ خبر: 49118111 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث | لینک خبر

قانونگذار آمریکایی: تحولات افغانستان به نفع ایران است

فارس/ عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا از اینکه تحولات افغانستان به نفع ایران، روسیه و چین است ابراز نگرانی کرد و گفت این اتفاقات پیامدهای بلندمدتی برای جایگاه آمریکا خواهد داشت.

صاحب‌خبر -
آنچه دیگران می خوانند:

«مایکل مک‌کاول» در مصاحبه با شبکه خبری فاکس‌نیوز گفت که آمریکا هیچ اطلاعاتی از خارج از فرودگاه کابل ندارد و این برای طالبان، روسیه، چین و ایران یک پیروزی است.

وی در این مصاحبه که امروز سه‌شنبه پخش شده گفت: «هیچ اطلاعاتی از تحولات میدانی نداریم. در بی‌خبری کامل هستم. اگر از فرودگاه [کابل] صرفنظر کنیم در بی‌خبری محض خواهیم بود.»

مک‌کاول در ادامه تأکید کرد: «این نه فقط برای طالبان، بلکه برای روسیه، چین و ایران هم پیروزی است چون ما دیگر نمی‌توانیم شاهد فعالیت‌هایشان در منطقه باشیم.»

آمریکا ماه گذشته پایگاه هوایی «بگرام» را که قبلاُ بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در افغانستان به شمار می‌رفت تعطیل کرد و در روزهای گذشته مشغول تخلیه سفارتش در افغانستان بوده است.

یک مقام آمریکایی روز ۱۱ تیرماه به شبکه خبری فاکس‌نیوز گفته بود همه نیروهای ایالات متحده از پایگاه هوایی بگرام خارج شدند. این پایگاه یک ساعت با کابل (پایتخت افغانستان) فاصله دارد.

مک‌کاول در مصاحبه با فاکس‌نیوز گفت که آمریکا هیچ تلاشی برای مستقر کردن ظرفیت‌های اطلاعاتی در کشورهای مجاور افغانستان انجام نداده است.

نظر شما