شناسهٔ خبر: 49111548 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مساجد، محور برنامه‌های غدیر در استان مرکزی

شقایق ابراهیمی

مشاور نماینده ولی فقیه در بنیاد برکت استان مرکزی گفت: محوریت برگزاری برنامه ها در سال جاری مساجد بودند که پیام ها و درس های مهم غدیر در قالب برنامه های فرهنگی برای اقشار مردم و خصوصا جوانان و نوجوانان تبیین شد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام هاشم مرادی روز سه شنبه دوم شهریور در نشستی با اصحاب رسانه اظهار کرد: خوشبختانه در استان مرکزی بنیاد غدیر با هدایت و پشتیبانی های نماینده ولی فقیه در استان توانسته اقدامات خوبی را در دهه های امامت و ولایت به ثمر برساند، بنیاد غدیر در استان هر ساله برنامه های متنوعی در دهه امامت و ولایت برگزار کرده است و گوی سبقت را ربوده است.

وی اصحاب رسانه را چشم بینای جامعه دانست و افزود: رسانه نقش مهمی در پیشبرد اهداف نظام اسلامی دارد و با توجه به اهمیت مسئله غدیر و ولایت، خبرنگاران باید نقش مهم خود را در تبیین فرهنگ غدیر و ولایت ایفا کنند.

مشاور نماینده ولی فقیه در بنیاد غدیر استان مرکزی تصریح کرد: وجود نعمت ولایت فقیه در ایران اسلامی یکی از مهمترین دلایل موفقیت های چشمگیر در طول ۴۲ سال گذشته است.

هاشمی ادامه داد: در سال جاری مهمترین رویکرد برنامه های غدیر در استان مرکزی توجه به مناطق محروم و حاشیه شهر بود که علاوه بر اقدامات حمایتی برنامه های فرهنگی در راستای ایجاد نشاط اجتماعی و انقلابی نیز برگزار شده است.

وی اضافه کرد: محوریت برگزاری برنامه ها در سال جاری مساجد بودند که پیام ها و درسهای مهم غدیر در قالب برنامه های فرهنگی در مساجد برای اقشار مردم و خصوصا جوانان و نوجوانان تبیین شد.

هاشمی خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه ها با رویکرد نشاط اجتماعی در ۱۷ بوستان و ۱۰ مسجد، توزیع ۸ هزار خطبه غدیر در بین مردم، آزادی زندانیان با جرایم غیرعمد، توزیع ۲۳۰ سری جهیزیه، برگزاری مسابقات فرهنگی و مسابقات خطبه غدیر و نهج البلاغه در صدا و سیما، طبخ بیش از ۹۰۰ دیگ غذا و اعزام کارشناسان فرهنگی و مذهبی برای تولید برنامه در صدا و سیما از جمله برنامه های مهم غدیر در سال جاری بوده است.

وی اجرای نمایشنامه امضای خدا با بیش از ۹۰ هزار بیننده، راه اندازی نمایشگاه غدیر با مشارکت ۷۰ موکب، اجتماع طلاب سادات در حوزه خاتم الانبیاء، برگزاری پیش همایش عدالت از منظر امیرالمومنین(ع) و برگزاری برنامه های روز مباهله را از دیگر اقدامات در راستای دهه امامت و عید غدیر در استان مرکزی عنوان کرد.

انتهای پیام

نظر شما