شناسهٔ خبر: 49110106 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مشاور نماینده ولی فقیه در بنیاد غدیر استان مركزی:

رویکرد برنامه‌های غدیر در استان مرکزی توجه به مناطق محروم بود

حجت‌الاسلام مرادی» گفت: در سال جاری مهم‌ترین رویکرد برنامه‌های غدیر در استان مرکزی، توجه به مناطق محروم و حاشیه شهر بود که علاوه بر اقدامات حمایتی، برنامه‌های فرهنگی نیز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام «هاشم مرادی» مشاور مسئول نمایندگی ولی فقیه در بنیاد «غدیر» استان مرکزی، ظهر امروز (سه‌شنبه) در نشت خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: اصحاب رسانه به‌عنوان چشم بینای جامعه نقش مهمی در راستای پیشبرد اهداف نظام اسلامی دارند و با توجه به اهمیت مسئله غدیر و ولایت، خبرنگاران نقش با اهمیتی در تبیین فرهنگ غدیر و ولایت دارند.

وی افزود: خوشبختانه اصحاب رسانه در استان مرکزی همواره در تبیین واقعه مهم غدیر نقش چشمگیری ایفا کردند و در دهه ولایت سال جاری، اقدامات قابل توجهی توسط آن‌ها انجام شد که اهتمام آن‌ها در این مسئله بسیار قابل تقدیر است.

مشاور مسئول نمایندگی ولی فقیه در بنیاد غدیر استان مرکزی گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت‌های چشمگیر در طول ۴۲ سال گذشته، وجود نعمت ولایت فقیه در ایران اسلامی است و امروز همه باید شکرگذار این نعمت بزرگ باشیم.

وی بیان کرد: استان مرکزی در خصوص غدیر طی چند سال گذشته با هدایت‌های نماینده ولی فقیه در استان و مشارکت و هم‌افزایی دستگاه‌ها و نهاد‌های انقلابی، اقدامات بزرگ و چشمگیری انجام داده است.

مرادی ادامه داد: جامعه امروز نیازمند تبیین و بازخوانی فرهنگ غدیر است تا این فرهنگ ارزشی در رفتار و عملکردمان نمود عملیاتی داشته باشد و در این‌جا نقش اصحاب رسانه، فعالین فرهنگی و سایر اقشار تاثیرگذار بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: در سال جاری مهم‌ترین رویکرد برنامه‌های غدیر در استان مرکزی، توجه به مناطق محروم و حاشیه شهر بود که علاوه‌بر اقدامات حمایتی، برنامه‌های فرهنگی در راستای ایجاد نشاط اجتماعی و انقلابی برگزار شد.

مشاور مسئول نمایندگی ولی فقیه در بنیاد غدیر استان مرکزی تأکید کرد: محوریت برگزاری برنامه‌ها مساجد بود که پیام‌ها و درس‌های مهم غدیر در قالب برنامه‌های فرهنگی برای اقشار مردم و خصوصاً جوانان و نوجوانان تبیین شد و اعتقاد داریم اگر فرهنگ غدیر در سایر بخش‌های جامعه جاری شود، قطعا شاهد آثار و برکات فراوان آن خواهیم بود.

وی با اشاره به برنامه‌های برگزارشده در دهه امامت، بیان کرد: برگزاری برنامه‌های با رویکرد نشاط اجتماعی در ۱۷ بوستان، ۱۰ مسجد، توزیع ۸ هزار خطبه غدیر در بین مردم، آزادی زندانیان با جرایم غیر عمد، توزیع ۲۳۰ سری جهیزیه، برگزاری مسابقات فرهنگی و مسابقات خطبه غدیر و نهج‌البلاغه در صدا و سیما و اعزام کارشناسان فرهنگی و مذهبی برای تولید برنامه در صدا و سیما، از جمله برنامه‌های مهم غدیر در سال جاری است.

مرادی افزود: همچنین با توجه به اهمیت اطعام نیازمندان در روز عید غدیر، طبخ عذا در دستور کار قرار گرفت که بیش از ۹۰۰ دیگ در سطح استان پخت غذا انجام و بین نیازمندان در مناطق محروم توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای نمایش‌نامه امضای خدا با بازدید بیش از ۹۰ هزار بیننده، راه‌اندازی نمایشگاه غدیر با مشارکت ۷۰ موکب، اجتماع طلاب سادات در حوزه خاتم‌الانبیاء، برگزاری پیش همایش عدالت از منظر امیرالمومنین (ع) و برگزاری برنامه‌های روز مباهله، از دیگر اقدامات در راستای دهه امامت و عید غدیر در استان مرکزی است.

انتهای پیام/

نظر شما