شناسهٔ خبر: 49100308 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ربوده شدن هواپیمای اوکراینی از افغانستان

معاون وزیر خارجه اوکراین از ربوده شدن یک هواپیمای تخلیه نیروهای اوکراینی از افغانستان و انتقال آن به ایران خبر داد. سخنگوی سازمان هواپیمایی ایران ورود هواپیمای ربوده شده به ایران را تکذیب کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، معاون وزیر خارجه اوکراین از ربودن یک هواپیمای تخلیه نیروهای اوکراینی از افغانستان و انتقال آن به ایران ایران خبر داد.

بر اساس این گزارش، این هواپیما در ماموریت انتقال نیروها و پناهجویان از افغانستان بوده است.

یوگنی لنین، معاون وزیر امور خارجه اوکراین گفت: یکشنبه هفته گذشته هواپیمایی که برای خروج اتباع خود به کابل اعزام کرده بودیم، از سوی افراد ناشناس توقیف و امروز رسما ربوده شد و به جای اتباع اوکراینی با سرنشینانی ناشناس عازم ایران شد.

دقایقی پس از ادعای معاون وزارت خارجه اوکراین، «اولگ نیکولِنکو» سخنگوی وزارت خارجه اوکراین ضمن تکذیب این خبر اعلام کرد کی‌یف ربوده شدن یک فروند هواپیمای اوکراینی از افغانستان و انتقال آن به ایران را تکذیب می‌کند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ایران نیز ضمن تکذیب ورود هواپیمای ربوده شده به ایران گفت: هواپیمای اوکراینی روز گذشته در فرودگاه مشهد سوختگیری کرد و ساعتی بعد به حرکت خود به سمت مقصد ادامه داد.

وی اظهار داشت: روز گذشته یک فروند هواپیمای خطوط هواپیمایی کام ایر افغانستان برای سوختگیری در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد مقدس فرود آمد و پس از سوختگیری، حرکت خود را به سمت کی‌یف اوکراین ادامه داد و در ساعت ۲۱ و ۵۰ دقیقه شب گذشته هم در فرودگاه کی‌یف به زمین نشست.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ایران افزود که موضوع ربایش هواپیما که در برخی رسانه‌ها منتشر شده منتفی است. در چند روز گذشته هم یک هواپیمای اوکراینی درفرودگاه ارومیه برای سوختگیری فرود آمد و پس از سوختگیری به ترکیه رفت که با عدم اجازه فرود در فرودگاه های ترکیه به فرودگاه تاشکند مراجعه کرد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها:

نظر شما