شناسهٔ خبر: 48909489 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استاندار سمنان:

محدودیت و ممنوعیت تردد در راه است

آشناگر گفت: محدودیت‌ها و یا ممنوعیت تردد‌های بین استانی از فردا اعمال و ابلاغ می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علیرضا آشناگر استاندار سمنان در جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا استان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: وضعیت محدودیت‌های تردد ابلاغ و از فردا اعمال می‌شود که فرمانداران و نیروی انتظامی بر روند آن نظارت مستمر خواهند کرد.

او افزود: بر اساس ارزیابی وضعیت سرایت بیماری، در تمام استان‌های کشور سیر صعودی ابتلا و سرایت مشاهده می‌شود که در استان سمنان نیز وضعیت سرایت بیماری سیر صعودی دارد و تلاش می‌شود با اقدامات پیشگیرانه این وضعیت کنترل شود.

استاندار سمنان ضمن تاکید بر اقناع سازی افکار عمومی برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ابراز داشت: این مهم توسط صدا و سیما، سایر شبکه‌های اجتماعی و ائمه جمعه و هیئت‌های مذهبی تبیین و محقق می‌شود.

او ضمن بیان اینکه در جلسه ستاد ملی کرونا بر پرداخت حقوق گذشته کادر درمان و پرستاران تاکید شد گفت: در خصوص تامین نیروی انسانی نیز مقرر شد از طریق هلال احمر و سایر سازمان‌ها انجام شود.

آشناگر با بیان اینکه ۳۰ میلیون دز واکسن بین استان‌های کشور توزیع میشود که این مهم روند واکسیناسیون را تسریع می‌کند ابراز داشت: بمنظور خریداری ۳۰ میلیون دز دیگر واکسن نیز اقداماتی انجام شده که این ۶۰ میلیون دز، سطح واکسیناسیون در کشور را به صورت گسترده بهبود می‌بخشد.

استاندار سمنان از هیات‌های مذهبی‌های مذهبی خواست تا با رعایت دستوالعمل‌های بهداشتی برای حفظ جان مردم و عزاداران حسینی تلاش کنند تا از افزایش سرایت بیماری جلوگیری شود.

به گفته او، مراسمات عزاداری محرم در مکان‌های سر پوشیده برگزار نمی‌شود و محدودیت‌های دسته روی نیز اعمال می‌شود تا با انجام همه اقدامات بازدارنده و نظارت‌ها روند سرایت بیماری کنترل و مراسمات مذهبی نیز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود.

دکتر نوید دانایی رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز در این جلسه ضمن بیان اینکه برگزاری دسته روی‌ها ممنوعیت دارد گفت: باید نظارت‌ها افزایش یابد تا مراسمات مذهبی با رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی برگزار شود.

او افزود: اخرین وضعیت رنگبندی‌ها در شهرستان‌های استان نشان دهنده ان است ک تعداد بیماران در حال افزایش است و وضعیت بیماری بسیار نگران کننده است.

بر اساس آخرین رنگبندی اعلام شده، شهرستان‌های آرادان، مهدیشهر و میامی در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های سمنان، شاهرود، دامغان، گرمسار و مهدیشهر نیز در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

انتهای پیام/ح

نظر شما